Botoşani: CAMPANIE: Salvarea oraşului: fondurile europene şi atracţiile turistice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investitorii şi turiştii vor fi atraşi în viitor de Botoşani doar dacă drumurile vor fi refăcute de edili.

Timp de două săptămâni, „Adevărul de Seară" a prezentat felul în care edilii şi botoşănenii prevăd dezvoltarea municipiului. Până se vor concretiza promisiunile şefilor din administraţie, locuitorii oraşului vor trebui să circule în fiecare zi prin aceleaşi gropi neacoperite sau în mijloace de transport în comun uzate.

Principalele probleme pentru care autorităţile spun că vor să atragă fonduri sunt cele de infrastructură, învăţământ, sănătate şi zone de agrement. Unele dintre aceste proiecte, precum reabilitarea Centrului Istoric, sunt deja demarate, în timp ce restul sunt la stadiul de proiect. Botoşănenii îşi doresc un oraş curat, cu străzi pe care să poată circula normal, mai multe locuri de muncă şi mai multe locuri pentru petrecerea timpului liber.

Dezvoltarea activităţii economice, o dorinţă

Locuitorii unuia dintre cele mai sărace oraşe din ţară sunt însă sceptici că în ciuda termenului darnic de 20 de ani avansat de reporterii „Adevărul de Seară", deficienţele din administraţie vor fi rezolvate. „Şi municipiul Botoşani se va dezvolta. Nu poate rămâne aşa, chiar dacă autorităţile nu vor face mare lucru. Din punctul meu de vedere, cel mai important lucru este să se modernizeze drumurile, atât din municipiu cât şi din judeţ şi mă refer în mod special la cele dinspre Iaşi şi Suceava. Dacă nu vom avea drumuri bune, Botoşaniul va rămâne un oraş neînsemnat", a spus Marcel Ivan, comerciant.

„Nu văd ca în următorii 20 de ani să vină investitori serioşi la Botoşani. Se va face mall-ul, se vor deschide magazine şi hipermarketuri, dar Botoşaniul va rămâne mai mult un oraş de consum şi nu de producţie", susţine Cristian Rusu, economist.

Botoşănenii nu sunt optimişti nici când vine vorba despre mediul de afaceri din oraş. Cei mai mulţi locuitori ar vrea investiţii mari, precum fabrica Nokia de la Cluj, care să rezolve problema şomajului şi să ridice economia municipiului.

Brandul cultural poate atrage mai mulţi turişti

Mulţi botoşăneni consideră că municipiul şi judeţul se pot dezvolta prin valorificarea potenţialului turistic. Centrul Istoric, casele memoriale, zona Ipoteştiului sunt doar câteva din punctele de atracţie ale municipiului şi judeţului care ar putea atrage vizitatori.

„Cu o implicare mai mare a autorităţilor, Botoşaniul ar putea deveni o destinaţie turistică importantă a ţării. Nu se va compara cu litoralul sau staţiunile montane, dar ar exista posibilitatea de a atrage turişti şi unii dintre aceştia ar putea ulterior să vină şi să investească în această zonă", consideră Constantin Baltă, pensionar.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite