Botoşani: Şoferii preferă maşinile rulate în ţară în locul rablelor din Occident

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru un autovehicul Euro 2 cu anul de fabricaţie 1998, adus pentru vânzare din Germania, taxa de primă înmatriculare ajunge la 2.246 de euro.

Samsarii de maşini second-hand se plâng că tot mai puţini botoşăneni calcă pe la târgul auto de la marginea oraşului.
Taxele impuse de stat pentru înmatricularea în România a autovehiculelor rulate în Europa duc preţul final la valori de nesuportat de majoritatea potenţialilor clienţi. Dacă în perioada 2007 - 2008 s-au vândut sute de maşini de 2 - 3.000 de euro aduse din Germania, acest tip de „marfă“ abia dacă mai are căutare în prezent.

Se mai caută doar „second-uri“ cu Euro 4

„Numărul comenzilor la maşini Euro 2 a scăzut cu 70% în comparaţie cu anul trecut. Din ce în ce mai puţini botoşăneni mai aleg să cumpere o astfel de maşină deoarece taxa de înmatriculare este foarte mare. Cei care mai au nişte bani caută cel mult autoturisme second-hand cu Euro 4 aduse din Germania pentru care taxa de înmatriculare este acceptabilă“, a spus Liviu Krause, administratorul unei firme care comercializează autoturisme. Mulţi botoşăneni aleg varianta de a-şi cumpăra o maşină rulată, înmatriculată deja în România, decât să caute una similară în străinătate.

„Nu mai este rentabil să-ţi aduci un autoturism din Germania. Dacă ai 15-20.000 de euro, poţi cumpăra unul foarte bun. Cu 2-3.000 de euro nu merită deoarece taxa de înmatriculare e mai mare decât preţul maşinii. Cu banii aceştia poţi cumpăra una înmatriculată în România“, ne-a spus Victor Buliga, şofer.

Comercianţii de autoturisme second-hand spun că aducerea şi înmatricularea în România a unuia cu o vechime de 14-15 ani ajunge în momentul de faţă la aproximativ 4.000 de euro, în condiţiile în care preţul în Germania nu depăşeşte 1.000 de euro.

„Celor care au venit şi s-au interesat de o maşină de 14-15 ani cu Euro 2 le-am recomandat să-şi cumpere un autovehicul înmatriculat deja în România pentru că fac o economie de 700-800 de euro“, a adăugat Liviu Krause. Botoşănenii care îşi doresc o maşină ieftină se plâng totuşi că cele deja rulate în România au marele dezavantaj al uzurii premature a majorităţii componentelor, comparativ cu cele care au circulat pe străzile din Occident.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite