Învăţământul, la pământ în Botoşani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rezultatele obţinute de elevii botoşăneni la examenele de capacitate şi maturitate sunt cele mai slabe din ultimii 20 de ani.

În timp ce părinţii se plâng că odraslele lor au de învăţat prea multă materie, şefii din învăţământ afirmă că notele mari din timpul şcolii sunt cumpărate pe bani, iar la examene se vede adevărata valoare a elevilor.

Doar la capacitate, din 5.400 de elevi înscrişi la examen, 1.078 nu au reuşit să ia notă „de trecere“. Alte câteva mii au obţinut note chiar mai mici. Cu toate acestea, toţi vor ajunge la liceu şi asta pentru că şcolile şi-au suplimentat numărul de locuri ca să atragă fonduri de la stat. Nici la bacalaureat situaţia nu a fost mai roz.

Fabrică de analfabeţi
Reprezentanţii învăţământului botoşănean nu sunt deloc surprinşi de rezultate şi spun că abia anul acesta examenele au fost pe bune, fără aranjamente, plocoane şi protocoale pentru comisiile de examinare.
„Din păcate, aceasta este valoarea învăţământului din Botoşani. Ne clasăm la jumătatea judeţelor ţării cu notele obţinute până acum. Nu este posibil ca un elev notat cu 1,20 la examenul scris de limba şi literatura română să fie absolvent de liceu. Înseamnă că a fost trecut clasa pe nemeritate“, consideră Ada Macovei, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ). Cei care au încercat să copieze au fost eliminaţi fără drept de apel şi au pierdut dreptul de a da examenul două sesiuni consecutive. În primele două zile de BAC, şase elevi au fost prinşi copiind.

Părinţii, dar şi unii profesori sunt de părere că vinovaţi de situaţia din învăţământ sunt cei care au lucrat la reformele din educaţie şi nu au reuşit să ţină pasul cu evoluţia. Gabriel Alexe este profesor de matematică şi director de şcoală. Dascălul are tăria să recunoască că învăţământul nostru este departe de a fi competitiv pentru că este prost gândit. „Toate aceste rezultate sunt pe fondul unei stări de motivare negativă care există de foarte mulţi ani. Programele şcolare sunt supraîncârcate şi nimeni nu se întreabă ce se întâmplă cu copilul care este bulversat de boom-ul informaţional“, a spus profesorul. De materia prea încărcată se plâng şi părinţii care susţin că efectiv copiii lor nu au timp suficient să se pregătească temeinic şi optează superficial doar pentru a obţine note de trecere.

Profesor universitar: „învăţământ stufos, teoretizat şi neaplicabil“
Profesorii din facultăţile noastre ştiu cel mai bine cât de pregătiţi sunt elevii de învăţământul preuniversitar. „Şcoală se face, dar prea multă şi aiurea. Se învaţă după standarde care nu se mai aplică. Reforma asta de 20 de ani vizează lucruri de detaliu şi nu de fond. Noi avem un învăţământ prea stufos, prea teoretizat şi aplicabil doar într-un procentaj de maxim 10%. Cei mai buni elevi oricum pleacă la facultăţi din Anglia. Este consecinţa învăţământului primar, gimnazial şi liceal“, a spus Oana Ursache, profesor universitar la Universitatea „Ştefan cel Mare“ din Suceava.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite