Botoşani: Sute de reclamaţii la adresa băncilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Disputele dintre bancheri, clienţi şi comisarii CJPC ajung în faţa judecătorilor
Disputele dintre bancheri, clienţi şi comisarii CJPC ajung în faţa judecătorilor

Comisarii CJPC au început de o săptămână să verifice plângerile şi au aplicat deja prima sancţiune.

De la modificarea Ordonanţei 50, privind acordarea de credite către populaţie, botoşănenii au reclamat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) că băncile fac modificări abuzive în contractele de credite.

„O bancă a transferat comisionul de risc în comisionul de administrare, iar o altă bancă a însumat toate celelalte comisioane anulate prin modificările legislative în comisionul de administrare. Nu există bancă în Botoşani care să nu fi fost reclamată“, a precizat Georgică Popovici, comisar  CJPC.

Amenda creşte până la 100.000 de lei
Inspectorii au trecut la verificarea plângerilor botoşănenilor şi au aplicat o primă amendă de 20.000 de lei. „Societatea primeşte termen de remediere a problemelor în 30 de zile. În caz contrar, este sancţionată din nou, amenzile urcând până la 100.000 de lei. De când cu modificările prin Ordonanţa 50, avem opt procese pe rol cu băncile dintre care trei le-am câştigat în primă instanţă“, a precizat Sanda Constantinică, jurist în cadrul CJPC Botoşani.

Câştigarea proceselor în instanţă de către CJPC va duce la modificarea contractelor de către bănci şi restituirea sumelor încasate abuziv de la populaţie. Unul dintre botoşănenii care au reclamat că bancherii nu respectă legea este Mihai Cuşman.

Tot mai multe plângeri
„În actul adiţional prezentat de bancă pentru semnat, comisionul de risc este redenumit şi apare sub forma comisionului de administrare credit, fapt interzis de prevederile OUG 50 pe 2010. În înştiinţarea primită de la sediul central al băncii se precizează clar redenumirea comisionului de risc în comision de administrare, drept pentru care mi-am exprimat refuzul de a accepta actul adiţional“, este scris în reclamaţia lui Mihai Cuşman.

Bărbatul mai susţine că nu a fost contactat de bancă pentru semnarea unui nou acord după intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă şi că a trebuit să facă el solicitare în scris către unitatea bancară în cauză pentru modificarea convenţiei de credit. Comisarii se aşteaptă ca, în următoarea perioadă, pe măsură ce botoşănenii află care le sunt drepturile, valul reclamaţiilor la adresa băncilor să fie din ce în ce  mai mare.

Botoşani

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite