Botoşani: Scandal în jurul modernizării E58

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reabilitarea tronsonului rutier presupune lărgirea benzilor de circulaţie, care vor ajunge până în gardul sătenilor.

Modernizarea drumului european E58, ce face legătura dintre Botoşani şi Târgu Frumos, a dat deja naştere la unele dispute între conducerea judeţului şi cele ale comunelor de pe traseul drumului european. „Casele sunt foarte aproape de drum, iar maşinile de peste 40 de tone le zguduie bine. Au venit oamenii şi s-au plâns. Avem deja o soluţie şi anume o rută ocolitoare, unde noi avem deja un drum de exploatare care poate deveni noul drum european şi nimeni nu ar avea de suferit“, a declarat Constantin Rădeanu, primarul comunei Frumuşica. Primarii celor patru comune care sunt tranzitate de E58 sunt hotărâţi să concretizeze propunerea cu ruta ocolitoare condiţionând eliberarea autorizaţiilor de construcţie necesare firmelor ce se vor ocupa de reabilitarea acestui tronson de drum.

„Pierdem bani de la Ministerul Transporturilor“
„Dacă vor proceda astfel, nu vom mai obţine noi finanţare pentru acest drum de la Ministerul Transporturilor. Mai întâi ar trebui să se gândească ce a fost prima dată, drumul sau casa şi apoi să vină cu asemenea idei“, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean, Mihai Ţîbuleac.

Modificarea dorită de edilii locali ar însemna devierea traseului pe o porţiune de peste 30 de kilometri, deviere ce presupune bani suplimentari pentru expropieri, pe lângă cei necesari intervenţiilor constructorilor.
„Problema se poate rezolva foarte uşor dacă reprezentanţii Ministerului Transporturilor ar accesa fonduri europene“, a precizat Constantin Pitorac, primarul oraşului Flămânzi.

Limite între case şi drum
Ideea unui nou traseu, pe o rută ocolitoare, a pornit de la o adresă a Serviciului Poliţiei Rutiere prin care s-a cerut  celor patru primării să asigure rute alternative pentru căruţe, paralele cu drumul european existent. „Dacă s-ar concretiza acest proiect, actuala variantă o vom putea folosi pentru căruţe şi nu vom mai fi obligaţi să facem un traseu ocolitor, cum ne obligă Poliţia Rutieră“, a declarat Marius Didel Ceplinschi, primarul comunei Copălău .

Legislaţia în vigoare prevede o distanţă minimă de 13 metri între gard şi carosabil şi una de 22 de metri între carosabil şi imobil. Aceste distanţe nu sunt respectate în momentul de faţă în cazul drumului dintre Târgul Frumos şi Botoşani, iar lărgirea acestei artere le-ar micşora şi mai mult.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite