Botoşani: Municipalitatea vrea firmă mixtă cu capital public privat pentru transportul public

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru 12 tramvaie care mai sunt funcţionale, la SC Eltrans SA lucrează 150 de salariaţi
Pentru 12 tramvaie care mai sunt funcţionale, la SC Eltrans SA lucrează 150 de salariaţi

Pentru a rentabiliza transportului public  de persoane se are în vedere crearea unei singure firme care să gestioneze atât transportul cu tramvaiul cât şi cel cu maxi-taxi. Primarul municipiului vrea însă ca firma nou înfiinţată să  fie controlată tot de municipalitate.

Înfiinţarea unei firme cu capital public privat este în opinia primarului Cătălin Flutur cea mai viabilă soluţie pentru a rentabiliza transportul public de persoane din Botoşani. Potrivit edilului şef, acest lucru ar putea fi realizat printr-un proiect integrat care să coopteze societatea Eltrans, subordonată Consiliului Local şi Microbuzul, firmă privată administrată de omul de afaceri Dumitru Balan care deţine 70 de microbuze.  

Municipalitatea vrea însă să deţină controlul societăţii care ar umra să fie înfiinţate. "În această societate va trebui să ne păstram controlul cu cel puţin  51 % din acţiuni pentru a nu exista conflictul de interese între societatea locală şi o firma privată",  a  spus primarul Cătălin Flutur.  

Acest lucru nu este însă acceptat de patronul de la SC  Microbuzul SRL. " Nu pot să accept ca municipalitatea să fie acţionar majoritar pentru că eu nu mai am niciun control al firmei. În primul rând dacă aş administra eu transportul în comun din oraş pot  garanta că nu vor mai fi pierderi. Nu poţi să ai 12 tramvaie şi 150 de salariaţi, aşa cum are Eltrans. Eu am 70 de microbuze şi 80 de angajaţi şi reuşesc să-mi acopăr toate cheltuielile şi să plătesc şi redevenţa la primărie fără niciun fel de subvenţie din partea bugetului local. Eltrans primeşte subvenţii şi înregistrează şi pierderi" a declarat Dumitru Balan, patronul de la Microbuzul SRL.

În fiecare an municipalitatea subventionează societatea Eltrans cu două milioane lei. În schimb,  firma privată Microbuzul, care acoperă cu maxi-taxi traseele pe care nu circulă tramvaiul,  aduce la bugetul local prin redevenţa stabilită de Consiliul Local 300.000 de lei.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite