Botoşani: Eltrans se laudă că a cumpărat tramvaie vechi de 31 de ani, dar modernizate de nemţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea de transport în comun ne explică într-un comunicat de presă cât de performante sunt tramvaiele la mâna a doua cumpărate recent din Germania.

Potrivit conducerii Eltrans,  cele opt tramvaie fabricate în 1980 de uzinele Tatra sunt sunt adevărate bijuterii pe şine. Şi asta pentru că în urmă cu vreo 11 ani ar fi fost modernizate de nemţi care reuşit să le transforme în tramvaie confortabile şi fiabile.

După cum reiese din comunicatul de presă al Eltrans-ului, botoşănenii ar trebui să ştie că tramvaiele modernizate prezintă  extrem, de multe avantaje.

image

Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie  electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la  15 - 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper.  Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor - generator, care  prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate.  A fost crescut confortul călătorilor, prin controlul riguros asupra acceleraţiei la demaraj şi frânare. Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar becurile au fost înlocuite cu altele de consum mai mic. Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece. S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului," se arată în respectivul comunicat.

Nemţii nu au uitat să crească şi confortul vatmanului căuria i-a creat condiţii mai bune la locul de muncă. „ Cabina vatmanului a fost construită din aluminiu şi însonorizată. Vatmanul are posibilitatea să controleze din cabină instalaţia de incalzire, cu care au fost dotate vagoanele.  Un alt avantaj este acela ca pe viitor se vor putea diagnostica eficient defectele, permitand localizarea lor rapid, prin utilizarea unui stand de diagnosticare, " se mai arată în comunicat.

Eltrans a dat pentru fiecare vagon de tramvai 16.100 euro. Cele opt tramvaie vor fi puse în circulaţie abia peste trei luni, după ce vor fi retrase la depou o parte dintre  cele existene acum pe trasee.  

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite