Botoşani: Atelierele auto, în lipsă acută de clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Botoşani: Atelierele auto, în lipsă acută de clienţi
Botoşani: Atelierele auto, în lipsă acută de clienţi

Proprietarii de maşini trec tot mai rar pe la mecanic. Dificultăţile financiare îi obligă pe mulţi dintre şoferi să tragă pe dreapta pe termen nelimitat.

Doar 70 de service-uri auto mai funcţionează în judeţul Botoşani. În ultimele luni, cel puţin 20 au pus lacătul pe uşă pentru că nu mai aveau comenzi şi nu mai făceau faţă cheltuielilor. Jumătate dintre acestea sunt service-uri de cartier din municipiu.

„Toţi banii adunaţi în Italia i-am băgat în afacerea asta. Trei ani am câştigat bine, cât să mă descurc eu şi familia mea. Cu greu mi-am făcut o clientelă, iar apoi a venit criza şi nu îmi mai călca nimeni prin atelier. Nu am avut ce face. Am închis şi gata“, a spus Ionuţ Lehăduş, patronul unui service auto.

Profit de trei ori mai mic
Cei care se încăpăţânează totuşi să reziste şi să rămână pe piaţă în această perioadă recunosc că afacerile merg prost. Administratorii atelierelor auto spun că adună mai puţin de 1.000 de euro la finalul fiecărei luni. Conform acestora, profitul a scăzut de trei ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Te chinui cu o maşină o zi întreagă şi, la sfârşit de lună, când tragi linie, nu rămâi cu nimic. Toate sunt scumpe şi mai trebuie să plăteşti utilităţi, salarii. E greu pentru o afacere mică“, a spus Iulian, angajat la un service auto.

Trag de clienţi ca să reziste
Manopera în cazul unei revizii simple a unei maşini ajunge la 60 de lei. Dacă se adaugă materialele, revizia ajunge la peste 400 de lei în cazul unui banal schimb de ulei. „Abia dacă ne intră două maşini zilnic în service. Anul trecut cu greu făceam faţă comenzilor şi întocmeam liste de aşteptare. Acum tragem de clienţi. Benzina e scumpă, maşini din străinătate nu se mai aduc şi omul face economii“, a spus Iulian Bursuc, patron al unui service.

Doar trei service-uri auto din Botoşani funcţionează la turaţie normală. Acestea sunt reprezentanţe ale unor firme auto cunoscute, care au suficient de mulţi clienţi. Maşinile sunt cumpărate în leasing, iar proprietarii aleg să îşi repare aici autoturismele ca să nu piardă garanţia.

„Mi-am cumpărat o  Dacie în leasing. Plătesc rate la ea încă şapte ani. Nu îmi permit să o repar oriunde pentru că pierd garanţia. Am sau nu bani de piese, merg la reprezentanţă că nu am ce face“, a spus Darie Maxim, proprietar de maşină.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite