„I love Feldru“: un bistriţean a făcut un brand din comuna lui natală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ioan Mari a construit un brand local de promovare a localităţii sale natale FOTO: Arhivă Personala Ioan Mari
Ioan Mari a construit un brand local de promovare a localităţii sale natale FOTO: Arhivă Personala Ioan Mari

Trăieşte de trei ani în Oradea, are un job care îi ocupă mare parte din zi, însă a reuşit să facă mai multe pentru promovarea localităţii din care provine decât autorităţile locale. Este povestea lui Ioan, care se întoarce cu sufletul în Feldrul natal, construind un brand.

Ioan Mari are 26 de ani, este designer grafic la o companie din Oradea. De 14 ani este departe de comuna natală, iar de trei ani trăieşte la mai bine de 250 de kilometri distanţă. 

Cu toate acestea, sufletul îi este tot în Feldru, ataşamentul pentru comunitatea în care a crescut determinându-l să-şi folosească cunoştinţele şi experienţa pentru a o promova. Cum anume? Ei bine, Ioan a început în primăvara acestui an să pună bazele unui brand local. 

Acesta promovează comunitatea în care s-a născut cu ajutorul cănilor, a tricourilor, a calendarelor şi a semnelor de carte. Obiectele vin însoţite de un mesaj preluat de la americani, care însă este încărcat de emoţie: „I love Feldru”. 

„Am adus un concept american în mediul rural. Ştiam că nu a fost nimeni suficient de nebun să facă asta, să bage în seamă atât de mult o localitate, iar eu am considerat că ar putea să meargă. Plus că acel slogan, logo, cum vrei să îi spui îl înţelege toată lumea. Coţine atât text, cât şi imagine şi chiar dacă nu şti engleză, pricepi mesajul”, explică tânărul artist. 

Alături de acest mesaj, cănile şi tricourile au imprimate peisaje din Feldru, cu sigiliul localităţii şi chiar personalităţi locale. Ioan Mari a dedicat o serie de obiecte de promovare lui Vasile Naşcu, primul director al Fondurilor Grănicereşti Năsăudene, care a şi luptat decenii bune pentru drepturile grănicerilor. 

„Ştii ce se întâmplă? Ca să îţi dai seama ce ai în curte, trebuie să te îndepărtezi un pic, să vezi în ansamblu, de la depărtare. Eu sunt plecat de la 14 ani de acasă şi poate ăsta e modul meu de a mă întoarce acasă”, mărturiseşte Ioan. 

i love feldru 3

Această „aventură” a început cu un tablou. Înainte de sărbătorile de iarnă, Ioan a donat un tablou realizat de el Primăriei Feldru. Au urmat încă câteva tablouri care înfăţişau bisericile din comună, iar mai apoi s-a gândit să facă un pas mai mare şi să promoveze localitatea de munte din Bistriţa-Năsăud şi altfel.

Acesta recunoaşte că i-a fost destul de greu să se împartă între job şi munca la acest proiect. Nu de puţine ori prefera să renunţe la orele de somn pentru a munci la acest proiect de suflet. Feedback-ul primit din comunitate îl face să nu renunţe la acest proiect şi să găsească noi metode pentru a-l creşte. 

„Ideea era să mă adresez tinerilor şi după aceea, dacă reuşesc să atrag atenţia şi celor mai în vârstă. Mi-am dorit şi să fie oarecum educativ, din acest motiv m-am legat şi de Vasile Naşcu, mai ales că se sărbătoreau 200 de ani de la naşterea lui. Mi-am zis oamenii trebuie să ştie şi cu ocazia aceasta să afle ce au sub nas, ce valori, şi aşa se plânge lumea că nu avem exemple”, mai spune tânărul.

Momentan, obiectele personalizate de Ioan pot fi achiziţionate doar printr-o comandă online. În curând însă, acesta vor putea fi cumpărate şi din muzeul Ethos din Feldru. 

Obiectele de promovare ale comunei Feldru au ajuns şi în alte ţări precum Spania, Irlanda şi Marea Britanie. Cănile şi tricourile au fost duse peste mări şi ţări tocmai de localnicii stabiliţi în stăinătate, care luau cu ei o părticică din comuna natală. 

„Mie mi-ar plăcea ca să preia ideea şi alţii, să se extindă la nivel judeţean. Fiecare comunitate are o poveste care merită spusă”, precizează Ioan Mari. 

Aplicaţie dedicată comunei natale 

Ioan Mari nu vrea să se oprească aici şi ar vrea să dezvolte o aplicaţie pentru dispozitivele mobile, care să vină în slujba turismului local. Practic aplicaţia în cauză îi ajută cu informaţii pe cei care vor să îşi facă vacanţa în Feldru sau doar vor să viziteze localitatea. 

Printre informaţiile pe care le oferă se numără recomandări în ceea ce priveşte cazarea, transportul, masa, precum şi obiectivele turistice din zonă. Aplicaţia ar urma să conţină şi calificative pozitive şi negative ale celor care au ajuns deja în zonă.

Vă mai recomandăm:

Garantat Colibiţa sau cum vrea o asociaţie de promovare turistică să asigure vizitatorii de calitatea serviciilor oferite

Raiul de la Colibiţa, locul unde marea s-a mutat la munte. Cum s-a născut noua „revelaţie“ a turismului românesc

În era fondurilor europene, un artist bistriţean dă strălucirea de acum un secol căsuţelor ţărăneşti cu doar câteva sute de lei

Bistriţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite