În Bistriţa-Năsăud se face unul dintre cele mai scumpe drumuri din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Costuri uriaşe pentru modernizarea drumurilor din judeţ, consilierii judeţeni au aprobat ieri studii de fezabilitate care presupun plătirea chiar şi a 2,4 milione de euro pe un kilometru de drum judeţean.

Consilierii judeţeni au aprobat în cadrul şedinţei ordinare de CJ studiile de fezabilitate pentru modernizarea a 123 de kilometru de drum judeţean prin proiectul 10.000 de kilometri al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Costurile propuse prin sf-uri au fost însă de-a dreptul scandaloase pentru opoziţia care a refuzat să accepte aşa ceva, dar ptoiectele au trecut datorită majorităţii care a fost de acord.

Cel mai controversat a fost proiectul prvind modernizarea a şapte kilometru din Drumul Judeţean 172C care leagă Mijlocenii Bârgăului de Ilva Mică prin zona Strâmba. Potrivit studiului de fezabilitate, costul realizării unui kilometru de asfalt aici este de 2,4 milioane de euro, jumătate de costul standard al unui kilometru de autostradă în zona de deal.

Consilierul judeţean Doru Ciocan, inginer proiectant de meserie spune că sumele prevăzute de către firma care a realizat proiectul este foarte mare, dar diferenţele pot apărea din mai multe motive, unele corecte, altele mai puţin ortodoxe. „Am făcut şi eu proiecte şi ştiu cum funcţionează sistemul. Se ia dintr-o parte şi se pune în alta pentru a se încadra în standardizarea de cost impusă de Ministerul Dezvoltării Regionale pentru a fi eleigibil. De aceea am ajuns să avem lucrări de artă la preţuri strigătoare la cer în acea zonă", a declarat Ciocan.

Potrivit standardelor MDRT, preţul maximal pentru un drum judeţean este de 273.000 de euro pe kilometru, dar în aceşti bani nu intră lucrările de artă. „Drumul de pe Strâmba cred că va fi cu siguranţă în top cinci cele mai scumpe drumuri realizate în România. Nu ştiu cum de a fost elegibil acest proiect, dar acest drum va costa de opt ori mai mult decât cere ministerul. E strigător la cer", spune un alt consilier judeţean, Daniel Suciu.

Explicaţia preşedintelui Liviu Rusu a fost legată de creşterea preţurilor. „În ultima perioadă costul mixturilor asfaltice, de exemplu a crescut cu 350% faţă de anii trecuţi, pentru că în prezent nu se mai realizează mistură asfaltică în România şi o importăm din Ungaria care la rândul lor o iau din Ucraina. Nici mie nu îmi convine faptul că preţul este atât de mare, dar astea sunt costurile", a replicat Rusu.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite