Criza de agende şi calendare pe 2011

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţiile de publicitate şi tipografiile din judeţ se plâng că anul acesta coezile pentru produse specifice sfârşitului de an au scăzut drastic. Cea mai mare tipografie din Bistriţa nu a tipărit anul acest nici un calendar sau o agendă pentru instituţiile şi societăţile comerciale din judeţ.

Până anul acesta, tipografiile şi agenţiile de publicitate din judeţ câştigau bani frumoşi la sfârşit de an prin realizarea de materiale promoţionale pentru instituţii şi societăţi comerciale. Aceştia comandau anual sute de agende şi calendare pentru a distribui colaboratorilor şi angajaţilor. Anul acesta situaţia nu a mai fost la fel. Pentru S.C. Revox SRL, cea mai mare tipografie din judeţ, reducerile de costuri ale societăţilor comerciale s-au simţit foarte tare. „În anii trecuţi aveam comenzi de mii de agende şi calendare, anul acesta nu am avut de făcut nici măcar o singură agendă pe comandă. Nu ni s-a mai întâmplat niciodată aşa ceva până acum. Am făcut noi 1.000 de calendare triptice pe care le-am vândut la 3,5 lei bucata şi abia am dat câteva", a declrat Ioan Moldovan, directorul tipografiei din Bistriţa. Acesta spune că în anii trecuţi colabora cu institiţii ca primăria Bistriţa, primării ale mai multor comune, cu Direcţia Finanţelor Publice sau cu diferite societăţi comerciale foarte mari din Bistriţa.

Şi agenţiile de publicitate spun că au avut scăderi mari de comenzi la produsele specifice sfârşitului de an. „Comparativ cu 2008 piaţa a ajuns la jumătate, vorbim de o scădere cu până la 50% a comenzilor privind produsele de acest gen, fie că vorbim de agende sau de calenadare. Din 2008 încoace piaţa s-a schimbat foarte mult, a scăzut numărul produselor comandate. Noi am încercat să păstrăm şi preţurile la acelaşi nivel, chiar dacă a crescut cu peste 30 preţul la hârtie", susţine şi directorul Tourmont King din Bistriţa, Silviu Creţu.

Aceeaşi scădere a fost remarcată la Bistriţa şi de Marin Ecedi, reprezentantul din Bistriţa a ClipArt Advertising. „Anul acesta s-a înregistrat o scădere clară a volumului la produsele comandate. Am avut comenzi de câte 50-100 de bucăţi, mult mai puţin ca în alţi ani. Pentru a putea păstra preţurile la acelaşi nivel ca în urmă cu un an, am decis să nu percepem tarife pentru conceptul produselor, doar tarifele pentru producţie", explică Ecedi.

Dintre instituţiile care au colaborat în acest an cu ClipArd Advertising este şi Primăria Municipiului Bistriţa. Aceştia au comandat 400 de calendare şi 400 de agende personalizate. „S-au scos la fel de multe ca şi anul trecut, 400 de bucăţi din calendare şi din agende. Municipalitatea a plătit 25 de lei pentru fiecare bucată şi au fost împărţite angajaţilor şi unor colaboratori apropiaţi", a declarat Mihai Ruşti, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistriţa.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite