Bistriţa: UPC riscă o nouă amendă pentru tarifele umflate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea furnizoare de servicii internet-tv ar putea fi amendată cu 60.000 de lei.Firma UPC a mai primit o amendă de 30.000 de lei, pe care a contestat-o în instanţă, pentru majorarea tarifelor la serviciile furnizate.


Furnizorul de servicii de telefonie, cablu şi internet UPC este amenţat din nou de o nouă sancţiune din partea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor  (CJPC) Bistriţa-Năsăud.  Firma riscă o amendă maximă de 60.000 de lei, dacă inspectorii de la Protecţia Consumatorului reuşesc să confirme că societatea nu a intrat în legalitate, după ce, la sfârşitul lunii, i s-a cerut să renunţe la majorările tarifare percepute pentru serviciile de cablu.
Noi reclamaţii împotriva UPC
Reprezentanţii CJPC au anunţat, săptămâna aceasta, că au primit încă o reclamaţie de la un consumator privind tarifele majorate la serviciile UPC. Aceasta după ce societatea a mai fost o dată reclamată pentru aceeaşi problemă, în urmă cu aproximativ două luni. Atunci, inspectorii CJPC au amendat firma UPC cu suma de 30.000 de lei, pe motiv că nu ar fi respectat clauzele contractuale şi ar fi schimbat nejustificat tarifele.  „Firma  nu s-a conformat şi riscă amendă maximă de 60.000 de lei . Deocamdată, avem o sesizare de la un cosumator. Urmează să facem un control, iar dacă nu s-au conformat tuturor cerinţelor noastre riscă să primească sancţiunea maximă”, a explicat Lorica Şut, comisar-şef adjunct în cadrul CJPC, motivând că amenda maximă se va acorda datorită numărului mare de clienţi afectaţi. Tot reprezentnaţii CJPC au mai subliniat faptul că astfel de reclamaţii s-au înregistrat şi în Cluj sau Sălaj, iar măsurile dispuse au fost aceleaşi.

Prima amendă contestată


Reprezentanţii firmei UPC România au acţionat în instanţă Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului şi au contestat procesul verbal de sancţiune, încheiat la sfârşitul lunii iulie. Dosarul este înregistrat la Judecătoria Bistriţa, cu data de 19 august, iar primul termen de înfăţişare este stabilit pentru data de 16 septembrie. Pe de altă parte, înt-un comunicat ofical remis redacţiei „Adevărul de Seară”, compania preciza clar că majorarea tarifelor a fost efectuată în baza unor prevederi incluse într-o anexă a contractului. „Începând cu data de 01.07.2009, valoarea abonamentului lunar a fost modificată şi,conform prevederilor contractuale, aceasta modificare a fost adusă la cunoştinţa clienţilor prin intermediul anunţurilor afişate în incinta centrelor de relaţii cu clienţii, al canalului propriu Info, precum şi al notificării ataşată la factura, cu 30 de zile înainte de intrarea ei în vigoare” , consemnează Adina Deaconu, PR la UPC România.
 
Majorare cu 1,8 lei a tarifelor

În 2008, anunţa un preţ special pentru serviciile oferite de 22 de lei lunar care nu trebuia majorat timp de doi ani, până în luna mai 2010. Clienţii care renunţau la abonamente plăteau suma de 100 de lei. Majorarea tarifară, până la 23,8 lei,  s-a aplicat din luna iulie a acestui an şi a fost motivată de reprezentnaţii firmei prin schimbările din codul fiscal şi de creşterea taxelor cu drepturile de autor, de la 2 la 6 la sută, precum şi a altor taxe.

Bistriţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite