Bistriţa : Portret/ Sebastian Câmpean a învăţat tainele publicităţii moderând o emisiune de afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 2o de ani Sebastian Câmpean era reporter la un ziar şi ulterior la televiziunea locală, iar la 26 avea deja propria agenţie de publicitate, în timp ce la 30 şi-a mai adăugat în portofoliu şi o editură.

Gustul pentru lumea afacerilor l-a prins pe când realiza o emisiune de business la televiziune şi enumera oportunităţi de afaceri.Şi-a spus că nu poate fi convingător decât dacă încearcă pe propria piele ceea ce le recomandă altora. Aşa că s-a pus pe treabă: cu bani de împrumut şi-a cumpărat prima cameră profesională, calculator performant şi s-a pus pe filmat spoturi şi mini-filme pentru clienţi. „Îmi aduc aminte că la un moment dat filmam la comanda unei primării de comună sfinţirea unei biserici. Şi o înaltă faţă bisericească venită de la Mitropolie mi-a comandat DVD-ul pentru arhivă”, îşi aminteşte despre clienţii perioadei de debut. De la spoturi şi utilaje mai mult sau mai puţin improvizate a ajuns în scurt timp la investiţii serioase şi  tipografie digitală. „ Atunci mi-am dat demisia din televiziune pentru că trebuia să mă dedic numai afacerii. În publicitate trebuie să lucrezi constant şi serios. Dacă faci pauză,să spunem două luni, rişti să-ţi pierzi clienţii pentru care ai muncit ani de zile ca să-i câştigi. Acesta este şi motivul pentru care în ultimii ani nici nu am avut deloc concediu”. Acum pentru firma sa de publicitate lucrează  şase oameni şi printre clienţi se numără companii de calibru din Bistriţa.  În paralel cu treaba agenţiei, editura are la activ zeci de volume, de la reviste la  cărţi de sport şi volume de autor.” Din păcate cam 70 % din bugetele de publicitate din judeţ sunt administrate de agenţiile din afară zonei, însă cred că în timp lucrurile se vor schimba în favoarea localnicilor”, crede Sebastian.

Piaţa în recesiune

După intrarea în recesiune cheltuielile cu publicitatea au fost primele care au căzut. „ Majoritatea agenţilor economici şi-au anulat bugetul de publicitate şi „trăiesc momentul”. Ce înseamnă asta? De exemplu dacă trebuie să se prezinte la un târg de profil nu mai comandă să zicem 500 de mape, ci doar 50 numai pentru publicul specializat. Cam astea sunt vremurile”, comentează fostul jurnalist. Faţă în faţă cu noile vremuri s-a schimbat şi lucrul cu clienţii: „ pe noii clienţi îi abordăm altfel. Pentru că am lucrat pe banii noştri şi unele comenzi zac neridicate, am schimbat abordarea cu cei noi:plăteşti 50 % avans , ne apucăm de lucru. Oricum riscăm jumătate din bani” De aici şi filosofia faţă de clienţi: „Cei vechi ne asigură stabilitatea afacerii, cei noi, creşterea ei”.

Ce-i place:

Să facă sport, cel puţin patru zile din şapte face mişcare.” Îi place să cunoască oamenii, să fie înconjurat de prieteni

Ce nu-i place:

detestă statul degeaba, „arsul gazului de pomană” cum se spune. Are nevoie în permanent de acţiune. Nu-i place că din cauza stresului a ajuns de 100 de kilograme şi a trebuit să slăbească

Întrebare:

Când crezi că piaţa de publicitate va reveni la potenţialul din vremurile bune?

S.C.:Nu sunt foarte optimist. Chiar şi după ce va trece valul recesiunii agenţii economici vor fi mai reticenţi, îşi fac rezerve pentru zile negre. Mă gândesc că piaţa se va dezmorţi cu adevărat în doi ani, doi ani şi jumătate, atunci vor apărea semnele reale şi nu cele artificiale de prosperitate.

Profil

Născut:13 septembrie 1977, Bistriţa
Ocupaţie: manager firmă publicitate
Stare civilă: căsătorit

Bistriţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite