Rombat Bistriţa creşte din export în plină recesiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:
 Directorul de dezvoltare Marcel Pârvu spune că procesul de fabricaţie al unei baterii auto durează şapte zile
Directorul de dezvoltare Marcel Pârvu spune că procesul de fabricaţie al unei baterii auto durează şapte zile

Producătorul bistriţean de acumulatori deţine 10 % din piaţa pieselor de schimb a Franţei şi 65% din cea a României

Căderea pieţei auto şi regresul economic s-au ţinut departe de producătorul de baterii auto din Bistriţa, Rombat SA. În timp ce majoritatea companiilor, inclusiv din judeţ, raportează scăderi semnificative, Rombat şi-a crescut vânzările în 2009 până la 1,96 milioane de baterii şi anunţă creşterea şi în 2010 până la 2,1 milioane de unităţi, iar în 2015 şi-a trecut în plan 3 milioane de baterii anual. Faţă de 20 mii cât producea fabrica la înfiinţare, în urmă cu 30 de ani, cifra este spectaculoasă, cred oficialii companiei. Cifra de afaceri are acelaşi nivel ascendent : peste 60 de milioane de euro în acest an faţă de 50 de milioane în 2009. Compania este furnizor principal pentru Dacia Renault şi Peugeot, iar din 2012 va furniza baterii auto pentru Ford România, a anunţat ieri managerul general Ioan Repede,  cu ocazia aniversării a 30 de ani de la înfiinţarea fabricii.

Apetitul occidentalilor pentru Logan, una din explicaţii

Fabrica de acumulatoare din Bistriţa deţine 65% din piaţa pieselor de schimb din România, însă creşterea în vremuri de recesiune adus-o exportul, care reprezintă 60% din vânzări. Bateriile sale se vând bine la francezi şi mai nou, odată cu Loganul şi la germani."Practic deţinem 10 % din piaţa pieselor de schimb din Franţa, a explicat managerul general Ioan Repede.  „În Germania suntem încă la început, este o piaţă în cucerire. Putem estima că avem deja cam 3% din piaţa din Germania. Loganul , care are succes acolo s-a vândut cu bateriile noastre. A existat multă reticenţă iniţial pe această piaţă, dar calitatea ne-a recomandat. ", este convins directorul de dezvoltare de la Rombat, Marcel Pârvu. Bateriile din Bistriţa echipează însă şi maşini Peaugeot în Slovacia, dar şi autovehicule Renault în Portugalia şi Spania, potrivit aceleiaşi surse.

Baterii hibride din 2012

Compania a anunţat şi intenţia de a produce baterii auto hibride din 2012 pentru autovehiculele electrice "vom intra pe piaţăcu câteva sute de mii la început şi vom urma industria producătoare de automobile,în funcţie de necesităţi vomproduce şi noi", precizează managerul Ioan Repede. În schimb, vicepreşedintele Dacia Renault, Constantin Stroe, prezent şi el la aniversarea Rombat a ţinut să explice că hibridele nu vor fi pentru Dacia, care nu are strategii deocamdată pentru astfel de maşini. Şi tot lacapitolul energie regenerabilă, compania a anunţat investiţia în două microhidrocentrale în judeţele Neamţ şi Iaşi, care vor asigura 30 % din nevoia de consum a Rombat.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite