Piaţa maşinilor noi din Bistriţa s-a înjumătăţit, într-un an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dealerii auto îşi ispitesc cumpărătorii cu oferte inedite. În încercarea de a rezista pe piaţă unii au ofertat maşini contra terenuri sau materiale de construcţii, iar alţii s-au întrecut în reduceri

Dealerii auto din Bistriţa fac risipă de imaginaţie pentru a putea vinde maşinile aflate în stoc.  Iar unele din  măsuri par să aibă ceva efect. devreme ce. cifrele pieţei din Bistriţa sunt ceva mai bune decât media pe ţară. Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România (APIA)  vânzările de maşini au fost cu 61 % mai mici pe primele 10 luni la nivel naţional, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008 . În judeţul Bistriţa-Năsăud scăderea a fost, conform aceloraşi cifre, de 43 de procente. Pe de altă parte la înmatriculări auto, scăderea a fost de  32 %. În judeţ. s-au înmatriculat până acum 8.900 de maşini, dintre care 702 au fost maşini noi, faţă de 13.000 anul trecut, din care 1.491 autovehicule noi.

Dau maşimi contra teren

Oferta maşini second contra terenuri a fost lansată în luna aprilie de Comautosport SA, o firmă care comercializează atât maşini noi cât şi second-hand şi a cărui director, Ioan Sighiartău  este principalul acţionar de la reprezentanţa locală Dacia-Renault. Cu timpul, ofertei i s-au mai adăugat elemente noi, între care materiale de construcţii ori alte bunuri la schimb: „Am pornit de la lipsa de lichidităţi cu care se confruntă toată lumea în aceste vremuri. Firma noastră avea de construit o hală şi aveam nevoie de material de construcţii", spune Ioan Sighiartău, directorul de la Comautosport. El spune însă că rezultatele trocului propus din luna aprilie au fost „puţin relevante", fără a dori însă să intre în detalii. Oferta se găseşte în continuare pe site-ul firmei.

Preţul, singurul criteriu

Bistriţenii care au cumpărat maşini noi în 2009 nu s-au mai orientat după dotări, puterea motorului şi alte repere ale anilor trecuţi, spun reprezentanţii dealerilor, ci doar după preţ: „Noi am vândut anul ăsta doar pe promoţii, iar preţul a fost cel mai important criteriu", explică Simona Aruncutean, responsabil de vânzări la Rubin, concesionar Peugeot. Cel mai bine s-au vândut  maşinile noi, de preferinţă fabricate în 2008 şi aflate pe stoc, mai spune reprezentanta de la Rubin. La Fiat cumpărătorii au ales tot preţul: „media de vârstă a cumpărătorilor noştri a crescut în acest an, este vorba de familii peste 35 şi chiar 40 de ani , care au avut bani puşi deoparte şi îşi permit să ia o maşină, explică Ovidiu Vasilescu, director de vânzări la reprezentanţa Fiat Bistriţa. „Tinerii sunt mai reticenţi astăzi faţă de anii trecuţi. Preferă o maşină second, care să le fie utilă", explică directorul de vânzări.

Cifre vânzări comparative

                    2009          2008

Dacia:          204              430

Volswagen: 177              244

Peugeot:       37                123

Ford             63               162

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite