Ioan Sighiartău crede ca stabilitatae este cheie a succesului în afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ioan Shighiartău
Ioan Shighiartău

Deşi firmele sale vând mărci auto dintre cele mai renumite, omul de afaceri îşi aminteşte cu nostalgie de bătrânul Cielo

Omului de afaceri i-au plăcut maşinile încă de copil, aşa că prima meserie pe care şi-a imaginat-o a fost cea de şofer. Erau vremuri în care pe şoselele româneşti  Daciile 1100 erau maşini de top iar achiziţia unui autoturism, mai ales dacă era vorba despre un băiat crescut la ţară, nu încăpea nici măcar în conturul unui vis. Viaţa l-a dus până la urmă spre comerţ, însă tot în proximitatea maşinilor, aşa că la sfârşitul anilor 80 Ioan Sighiartău conducea unul dintre cele mai importante magazine de piese auto din oraş. Anul 1989 l-a prins în SUA, unde a petrecut şase luni şi de unde s-a întors în septembrie cu siguranţa că vântul economiei de piaţă va bate şi către România. Aşa că, pregătit psihic pentru lumea afacerilor a  exploatat prima oportunitate care s-a ivit: a luat în locaţie de gestiune magazinul de piese auto în care lucra.

De la vânzare de piese la reprezentanţe auto

Afacerea a crescut treptat şi în anii 90 firma lui Sighiartău a ajuns să vândă de la piese de schimb şi accesorii de maşini la autovehicule venite direct din fabrică. Iar magazinul de la care a pornit totul, a ajuns să afişeze printre piese auto şi alte componente inclusiv un Cielo de toată frumuseţea. Firma care a păstrat numele vechiului magazin a devenit reprezentant oficial al Daewoo iar ulterior şi a altor mărci. Iar pe standurile de prezentare ale magazinelor companiei şi-au ocupat locul  aproape toate mărcile europene de la Opel, Ford, Peaugeot, până la Renault  sau Wolksvagen Din SRL firma lui Sighiartău care şi-a deschis pe lângă service auto  şi un magazin de confecţii de lux a devenit SA, aşa ca să nu mai suporte discriminările de tot soiul, spune omul de afaceri.

Coreenii, constructori de primă mână

Deşi s-a urcat la volanul unor bolizi cu mulţi cai putere, Sighiartău spune fără ezitare că maşina sa de suflet rămâne Cielo: „ a fost o maşină bine calibrată, foarte confortabilă, iar la nivelul anilor 2004-2005 s-a vândut excelent. Pur şi simplu nu se defectau, iar pentru masa cea mai largă de cumpărători, maşina produsă de coreeni a fost una dintre cele mai bune maşini„ , îşi explică alegerea omul de afaceri.

Regula de aur: nu schimba profilul

Ioan Sighiartău crede că în mediul de afaceri stabilitatea, consecvenţa şi seriozitatea sunt ingredientele succesului „La performanţă ajungi prin învăţare continuă, punere în practică, documentare atentă, atenţie la orice detaliu. Apoi dacă ai început într-un domeniu, performează acolo. Nu faci astăzi producţie de textil după care mâine te apuci de petrol, să spunem ", este mottoul omului de afaceri.

Ce-i place:

îi plac oamenii şi mai ales persoanele caracterizate de modestie şi bun-simţ, cele cărora nu le place să epateze Este pasionat de călătorii şi agreează muzica bună, în care include pe cea folclorică

Ce nu-i place:

dezordinea, ipocrizia, duplicitatea şi aroganţa. Detestă promisiunile fără acoperire şi lipsite de sinceritate

Întrebare şi răspuns:

Cum credeţi că va evolua mediul economic în 2010?

I.S.În ce priveşte domeniul nostru, zona vânzărilor auto, sunt relativ optimist şi cred că 2010 va fi un an cu o creştere economică, chiar dacă va fi o creştere mică. Dar desigur că asta va depinde foarte mult şi de măsurile pe care la va lua Guvernul şi mă refer inclusiv la Programul Rabla., dar şi la taxa de poluare ori impozitele auto.

Profil

Născut: 27 februarie 1950, Şintereag

Studii: economice

Familie: Căsătorit, şapte copii

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite