Doi bistrițeni au pus Transilvania pe harta industriei de lux din Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doru Danciu și Gabi Cociș, doi bistrițeni preocupați de autentică a Transilvaniei, s-au „calificat" pe piața produselor de lux cu brandul Transilvania Artefact. Țuică servită în ardei capia, caș frământat servit în foi de varză, colecții unicat de băuturi exclusiviste în sticle cu sigilii de ceară, cam asta înseamnă  Transilvania Artefact. Conceptul a fost remarcat de CPP Luxury, singura companie central și est europe

Transilvania Artefact este un concept organic de servire a mâncărurilor și băuturilor tradiționale din Transilvania, printre care și renumita țuică Zetea, pe un acompaniament muzical medieval. Țuicile și vinurile vechi de colecție sunt închise în sticle unicat, îmbrăcate în piele și cu sigilii de ceară, și sunt servite în ardei capia sau ardei gras, în loc de pahare. Produsele culinare românești, printre care cașul frământat, pâinea de casă, prunele uscate și dulceața de nuci verzi sunt servite în foi de varză.

„Este o reconstituire arhaică gustativă tipic medievală. Un concept organic cu denumirea de atelier gurmand arhaic medieval. Bucatele tradiționale și licorile, printre care țuica, pălinca și câteva vinuri vechi sunt prezentate într-o manieră unică", spune Doru Danciu, inventatorul brandului „Transilvania Artefact". Acesta s-a documentat câțiva ani buni în legătură cu rețetele tradiționale și sugestiile de servire. „Am cules rețetele de la sași, de la unguri și de la românii din Transilvania. Pe vremuri, în anumte zone și mai ales la țară, oamenii tăiau un bostan sau un ardei din grădină și îl foloseau pe post de pahar sau de strachină", explică Danciu opțiunea lui de a servi țuica din ardei capia.

Tot pachetul costă 40.000 de euro

Transilvania Artefact a făcut, marți seara, deliciul oamenilor din industria de lux din Balcani, la expoziția anuală de produse de lux, organizată de CPP Luxury, la Hotel Plaza din București. La expoziție au fost prezentate branduri din diverse domenii, din alte șse țări: Ucraina, Serbia, Polonia, Ungaria, Slovacia și Bulgaria.„ Am realizat încă de la prima întâlnire cu cei doi asociați potențialul urias al acestor produse. La BUSINESS OF LUXURY FORUM, casa de modă „Maftei", specializată în pantofi de lux și Transilvania Artefact au fost singurele produse românești de lux și au fost extrem de bine primite atât de reprezentanții media cât mai ales de participanți, atât români cât și străini", a declarat Oliver Petcu, managing director la CPP Management Consultants, compania specializată în piața Luxury.

Conceptul bistrițenilor a atras atenția ambasadelor României din Franța și Ungaria, care și-au exprimat dorința de a avea un astfel de spectacol de Ziua Națională. Pachetul complet, un spectacol de patru, cinci ore, care include acompaniament muzical medieval, o colecție exclusivistă de băuturi de lux, în sticle unicat și bufetul cu preparete culinare autentice din Transilvania, costă 40.000 de euro.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite