Doctorii „consultă“ şi prin telefon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Medicii de familie din judeţ oferă, în afara programului de lucru, sfaturi telefonice pacienţilor datorită înscrierii la Sistemul Naţional Call Med. Oamenii consideră ideea binevenită, însă strâmbă din nas când aud că trebuie să plătească discuţia telefonică. În Call Med s-au înscris deja 15 dintre cei 143 de doctori de familie din Bistriţa-Năsăud.

Bistriţenii pot să-şi sune, contra cost, medicul de familie dacă vor sfaturi privind sănătatea. Preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Bistriţa-Năsăud, Gabriel Munteanu, spune că Sistemul Naţional Call Med este deja funcţional la Bistriţa şi că s-a creat ca urmare a multelor solicitări primite de la oameni. „Prin acest sistem s-a încercat o degrevare a numeroaselor intervenţii ale ambulanţelor. E ca şi cum ai suna la salvare. Pacientul formează, de pe telefonul său, 1363 şi codul pe care i-l dă medicul său de familie. Fiecare  doctor are codul său", explică Gabriel Munteanu.

Acesta mai spune că aceste coduri s-au trimis prin e-mail sâmbătă şi duminică, iar distribuirea afişelor şi pliantele informative privind Call Med a început de luni.

Un minut costă 0,95 de euro

Acest serviciu este taxabil. Un minut costă 0,95 de euro. „Dacă un pacient vorbeşte la telefon 5 minute, el va plăti 5 minute ori 0,95 de euro, adică 4,75 euro. Medicul său de familie va primi aproape jumătate din 4,75 euro. De ce jumătate? Pentru că diferă calculele pe care le face fiecare operator de telefonie", susţine  preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Bistriţa-Năsăud.

Primul minut se plăteşte indiferent de câte secunde vorbeşte pacientul. Convorbirea va fi înregistrată. „Cine doreşte se înscrie în Call Med. Sistemul nu e obligatoriu, mai ales că este în afara programului de lucru al medicilor", mai explică Munteanu.

„Consultaţiile" telefonice nu vor mai fi gratuite

Doctorul de familie Niculina Rus, care este şi preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie din judeţ, spune că se va înscrie în acest sistem. „Toţi medicii se vor înscrie. E un sistem naţional. Astfel pacienţii vor conştientiza că sfaturile telefonice nu mai sunt gratuite", afirmă Niculina Rus. Aceasta adaugă că şi până la crearea Call Med avea zilnic telefoane de la pacienţi care o întrebau ce medicamente să cumpere de la farmacie în funcţie de simptomele pe care le aveau.     

Ce zic oamenii

Bistriţenii nu stau la discuţii când vine vorba de sănătate. Unii dintre ei spun că sunt încântaţi că este un sistem telefonic naţional creat în acest sens, deşi strâmbă din nas că trebuie să plătească conversaţia telefonică. „Este o idee foarte bună. Dacă ai nevoie de un sfat de la medicul tău de familie, îl poţi suna. Păcat că se plăteşte. Să dai 0,95 de euro pe minut nu e deloc puţin. Unii au copii, probleme sunt o groază, însă când vine vorba de sănătate, scoţi bani din buzunar, asta e", susţine Maria Tomoioagă din Bistriţa, o pensionară de 74 de ani.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite