Bistriţa: Amendă record la Protecţia Consumatorilor Bistriţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bistriţa: Amendă record la Protecţia Consumatorilor Bistriţa
Bistriţa: Amendă record la Protecţia Consumatorilor Bistriţa

UPC a fost pus să plătească 30 mii de lei pentru încălcarea clauzelor contractuale.Operatorului de cablu i se reproşează majorarea tarifului lunar la abonamente care ar fi trebuit să rămână neschimbate doi ani.

Amenda a fost aplicată în ultima zi a lunii iulie, dar UPC a atacat în instanţă procesul verbal de sancţionare. Dacă instanţa nu-i  va da câştig de cauză, operatorul de cablu şi telefonie mobilă ar putea fi obligat, pe lângă plata celor 30 de mii de lei şi la restituirea diferenţei de bani luată în plus de la consumatorii bistriţeni,  începând de luna trecută.

A plouat cu reclamaţii


Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa (CJPC) a fost asaltat de plângeri imediat după prima factură UPC cu noul preţ, de 23,8 de lei trimisă clienţilor în luna iulie. „ Oamenii erau total nemulţumiţi pentru că în momentul semnării actului adiţional la contractul cu UPC, în mai 2008, a fost introdus un preţ special de 22 de lei, despre care s-a spus că va rămâne neschimbat timp de doi ani. Contractele erau încheiate până în mai 2010, interval în care cei care decideau să renunţe la UPC erau obligaţi să achite 100 de lei”, a precizat Ioan Chira, inspector CJPC. Pe de altă parte comisarul şef adjunct Lorica Şut spune că decizia finală de a aplica maximum de amendă în acest caz a fost determinată de numărul mare de consumatori afectaţi: „în judeţ sunt 10000 de clienţi. Ei sunt afectaţi de această decizie, iar numărul plângerilor a fost foarte mare”

UPC dă vina pe drepturile de auto
r

Reprezentanţii operatorului de cablu consideră însă că o anexă a contractului le permite totuşi ajustarea de preţ care a fost impusă de schimbările din codul fiscal şi de creşterea taxelor cu drepturile de autor, de la 2 la 6 %, precum şi a altor taxe.  Adina Deaconu, PR la UPC România a precizat că, în plus, noile tarife au fost comunicate clienţilor cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicare, iar contractul putea fi denunţat unilateral, fără penalităţi. “Consideram ca mijloacele de comunicare utilizate pentru notificarea modificarilor aduse contractului de furnizare sunt pe deplin valabile, conforme prevederilor contractuale. Lipsa unor comunicari de neacceptare în această perioadă constituie acordul implicit cu privire la noile condiţii contractuale si tarife”, precizează PR-ul de la UPC.

Ultimul proces cu UPC a durat 4 ani


CJPC Bistriţa-Năsăud nu este la primul proces cu operatorul de cablu. În decembrie 2002 Oficiul Judeţean de Protecţie a Consumatorilor (denumirea veche a CJPC) a amendat tot cu maximum de amendă UPC pentru că pretindea plata anticipată cu o lună a facturii, demers urmat la scurtă vreme şi de oficii din celelalte judeţe. După patru ani de proces, în 2006 instanţa a obligat UPC să renunţe la factura anticipată.” Acum sperăm ca procesul să fie mai scurt, cel mult până în decembrie “ , spune inspectorul Chira.


Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite