Centura Bistriţei devine în fiecare primăvară drum al plângerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Masuratoarea arata ca unele gropi au chiar şi 1,80 lungime
Masuratoarea arata ca unele gropi au chiar şi 1,80 lungime

Gropile mari şi mici îi aduc la disperare pe şoferii care încearcă să evite una, dar  nimeresc în alta mai adâncă. Drumul nu a intrat niciodată în reparaţii capitale, deşi în urmă cu trei ani a fost transferat Companiei Naţionale de Drumuri tocmai pentru reabilitare

Într-un top al străzilor necirculabile din Bistriţa şoseaua de centură este de departe pe locul întîi. Renumele de cea mai proastă arteră de circulaţie i se datorează zecilor de gropi care apar în fiecare primăvară pe ambele sensuri de mers şi care  fac imposibil drumul ce se întinde de la sensul giratoriu din Viişoara până la intersecţia cu drumul Năsăudului. Taximetriştii dar şi şoferii de ocazie se plâng că centura s-a transformat în timp într-o stradă devoratoare de maşini: „Poate că nu sunt toate gropile de pe centură adânci, însă sunt foarte multe. Practic încerci să eviţi una, dar dai în alta şi-ţi rupi bucşele, ori rulmenţii sau poate zbura roata cu totul. Li s-a întâmplat unora dintre colegi„ spune Calistru Bîgi, taximetrist la Total Taxi.

Topul gropilor

Pe lângă puzderia de gropi mărunte, centura are şi câteva de dimensiuni serioase. În zona turnătoriei de la Ario, la intersecţia cu drumul secundar care duce la Pădurea Şulevard se găsesc gropi cu lungimea mai mare de 1,50 de metri şi lăţimea la fel de mare. În acest perimetru una din gropi, lungă de 1,37 de metri are adâncimea, măsurată cu ruleta de 12 centimetri. Chiar lângă ea, către marginea drumului,  o groapă are lungimea de 1,70, lăţimea de 1,60, iar adîncimea  de 10 centimetri.„Sunt foarte periculoase pentru maşini, mai ales cele adânci. Şi la intersecţia cu Pasarela veche drumul de centură ridică probleme: „aici, mai ales la orele de ieşire de la muncă zona se blochează", explică taximetristul Calistru Bîgi.

Intervenţiile dese nu rezolvă problema

Drumul este peticit destul  de frecvent, însă intervenţiile muncitorilor Companiei Naţionale de Drumuri sunt departe de a rezolva problemele. „Am umplut cu mixtură stocabilă gropile, aşteptăm încălzirea vremii pentru a interveni major. După 15 martie avem pregătite 1000 de tone de mixtură astfaltică pentru a interveni", spune Alexandru Slavita, directorul Secţiei judeţene a Companiei Naţionale de Drumuri. „este adevărat că au pus pietriş, însă nu a rezistat. Aiu pus si la sfârşitul anului trecut, dar problemele acolo s-au agravat după această intervenţie. De celaltă parte directorul de la drumuri spune că mari probleme crează intervenţiile pentru introducerea canalizării, care rămân fie neastupate, fie lucrarea este făcută prost.

Drumul de cetură a Bistriţei a fost predat în urmă cu trei ani de Primăria Bistriţa Companiei Naţionale de Drumuri pentru a se putea face intervenţii majore de reabilitare. Deşi există la această oră un studiu de fezabilitate făcut din bani europeni şi care include mai multe amplasamente, nu se ştie când şi unde se va construi noua centură a oraşului.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite