Bistriţenii reclamă băncile la Protecţia Consumatorului
0
De la începutul anului şi până la mijlocul acestei luni, bistritriţenii au depus la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), 11 reclamaţii împotriva băcilor la Comisariatul, mai bine de jumătate din totalul reclamaţiilor înregistrate anul trecut la aceeaşi instituţie. Toate reclamaţiile au fost fondate, iar băncile controlate de inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au fost amendate şi obli
În cadrul unei conferinţe de presă susţinută astăzi, cu ocazia Zilei Consumatorului, directorul CJPC, Lorica Şut, a detaliat raportul ultimelor controale în judeţ. „De la începutul anului, până în prezent, instituţia noastră se confruntă cu o serie de probleme în ceea ce priveşte serviciile financiare. Dacă anul trecut, am înregistat 20 de reclamaţii, anul acesta, până la data de 15 martie, s-au înregistrat 11 reclamaţii şi toate au fost intemeiate. Au fost verificate cinci bănci, ca urmare a acestor reclamaţii , iar sancţiunile aplicate pentru nerespectarea drepturilor consumatorilor la încheirea contractelor, s-au ridicat la 145.000 de lei şi o sancţiune cu avertisment", a explicat Lorica Şut. Aceasta a adăugat că principalele abateri sesizate în urma controalelor au vizat modul în care băncile nu au informat corect bistriţenii asupra dobânzilor variabelie, dar şi asupra unor clauze abuzive. Directorul CJPC a mai menţionat că, în cazul operatorilor bancari care au înregistrat nereguli, s-a dispus încheierea de acte adiţionale cu toţi clienţii care nu au fost corect informaţi.