Bistriţa: DN 17 va fi recepţionat cu tot cu terenul surpat şi panouri reflectorizante lipsă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumul care măsoară 252 de kilometri lungime şi leagă judeţele Cluj, Bistriţa-Năsăud şi Suceava va fi recepţionat oficial mâine în Pasul Tihuţa, în cadrul unei ceremonii la care este aşteptat ministrul transporturilor  Anca Boagiu şi oficialităţi din cele trei judeţe

Recepţia reabilitării, care se va face în prezenţa a trei preşedinţi de consilii judeţene şi a ministrului transporturilor, Anca Boangiu, este una mai mult simbolică, deoarece, de anul trecut din noiembrie, au avut loc mai multe recepţii ale diferitelor porţiuni din acest drum. Cele patru segmente care traversează 110 kilometri din Bistriţa-Năsăud au fost deja predate secţiei judeţene a Drumurilor Naţionale încă de la începutul acestui an : „ noi am preluat drumul din primăvara acestui, an, dar el este în garanţie timp de doi ani, iar constructorii şi consultanţii rămân pe traseu", spune inginerul şef de la Secţia Bistriţa-Năsăud a Drumurilor Naţionale, Grigore Vlad.

Recepţie cu indulgenţe

DN17 are numeroase probleme şi în judeţul Bistriţa-Năsăud, cu toată recepţia oficială de mâine . În urmă cu trei luni, în  Pasului Tihuţa, la kilometrul 102, drumul s-a surpat pe două porţiuni din pricina unor alunecări de teren, neluate în seamă de proiectant. Deşi  firma Asroich, care a predat tronsonul Tureac -Suceava a intervenit cu utilaje, drumul are nevoie de peticiri permanente şi încă se mai lucrează : „Constructorul a promis că va remedia problema, drumul este în garanţie încă, a fost afectată structura de rezistenţă, cu siguranţă se va remedia", spune prefectul Cristian Florean. Potrivit acestuia o altă problemă care umbreşte inaugurarea de mâine este şi dispariţia elementelor reflectorizante pe o bună porţiune din drumul spre Tihuţa : „au fost furate că aşa e la noi, s-au cumpărat altele, aşteptăm să fie montate. Una peste alta, prefectul se declară mulţumit de reabilitarea DN 17, cu toate imperfecţiunile sale : „important este că avem acest drum, şi aşa cum este el se poate circula bine", crede prefectul, care a reuşit să impună mai multe suplimentări peste viteza legală cu 10 şi chiar 20 de kilometri la oră.

Un deceniu de reabilitări

Oficial, reabilitarea DN 17 a demarat ca proiect în 2000, dar lucrările au pornit abia în 2004.  Drumul a înghiţit în jur de 900 de milioane de lei din bani de la Banca Europeană  de Investiţii şi din fonduri guvernamentale, iar cei mai mulţi bani s-au dus pe tronsonul Bistriţa-Suceava, unde au lucrat şase firme. Lucrarile au fost frânate şi de neseriozitatea atreprenorilor greci, Prodeftiki  şi Efklidis Aegek care au câştigat primele licitaţii în Bistriţa-Năsăud, au primit 31 de milioane de lei fără să facă nimic.

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite