A crescut numărul copiilor obezi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a limita fenomenul, Centrul Comunitar pentru Tineret al Primariei Bistriţa împreună cu Direcţia de Sănătate Publică a demarat o serie de lecţii nonconformiste în şcoli. Copiii învaţă care sunt regulile stilului corect de viaţă, iar dascălii speră ca lecţia să ajungă şi la părinţi

Statisticile Direcţiei de Sănătate Publică Bistriţa -Năsăud indică o creştere a procentului de copii cu probleme de greutate, iar tendinţa a fost remarcată atât de dascăli, cât şi de medici.  În cinci ani, creşterea este vizibilă mai ales în mediul urban, fiind vorba de o diferenţă de mai bine de două procente. Astfel în anul şcolar 2004-2005 se înregistrau 334 de copii cu indice de greutate foarte mare dintr-un total de 5654  examinaţi, în timp ce în anul şcolar 2008-2009, ultimul pentru care există statistici, numărul acestora a crescut la 450 din 5600 de copii.  Diferenţa în procente este de 5,9% faţă de 8 % în doar cinci ani. Deşi este vorba de o treime din populaţia şcolară din oraşele  din Bistriţa-Năsăud, datele indică faptul că este vorba despre o tendinţă, apreciază responsabilii din Direcţia de Sănătate Publică.

Lecţii de stil de viaţă

În strădania de a mai tempera apetitul copiilor pentru mâncare nesănătoasă, dar şi a-i determina să adopte un stil de viaţă activ, trainerii  Centrului pentru Tineret şi ai Direcţiei de Sănătate Publică au început o noua campanie cu lecţii interactive în şcoli. Campania a demarat ieri cu Şcoala Generală numărul 2 şi va continua cu celelalte şcoli din Bistriţa. Înainte de lecţiile propriu-zise copiii au completat chestionare cu tema stil de viaţă în alimentaţie, care vor deveni parte a unui studiu ce urmează a fi finalizat în toamnă. Sociologul Mirela Parker, cea care susţine lecţiile interactive crede în succesul acestora, chiar dacă spune că schimbările nu se pot produce peste noapte: „trebuie sădită sămânţa unui stil de viaţă sănătos şi să-i dai posibilitatea să rodească. Copiii sunt foarte receptivi, pun multe întrebări, se pun în situaţiile respective, cred că în timp îi pot influenţa şi pe părinţi", explică sociologul Direcţiei de Sănătate. Publică. Profesoara Cătălina Sucilea, care a asistat la lecţiile interactive de la Şcoala Generală numărul 2, este convinsă că abordarea sociologului prinde la copii: „Este nevoie de activităţi de genul acesta. Pentru că mulţi dintre aceşti copii, în afară de orele de dirigenţie şi eventual de biologie, nu au unde să afle cum să mănânce. Părinţii le dau bani de buzunar să-şi cumpere mâncare, însă tot la fast food ajung.", spune profesoara. Şi psihologul şcolar Ioan Orban crede că lecţiile de acest gen îşi atinga ţinta: „chiar dacă influenţează comportamentul unui singur copil şi tot putem spune că este un succes. Sunt mulţi copiii care vin şi ne spun că au renunţat la cipsuri, după ce au aflat că aditivii fac rău. În multe cazuri funcţionează", spune psihologul.

Bistriţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite