Distrug trotuare abia reabilitate în Bacău să pună pavele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot oraşul a ajuns un imens şantier deoarece lucrările se desfăşoară în paralel cu cele de schimbare a ţevilor de gaz şi apă caldă.

Pe 100.000 de metri pătraţi de trotuare, situate în aproape toate zonele oraşului, vor fi montate pavele de trafic greu. Asta în ciuda faptului că pe  mare parte din vechile alei pietonale asfaltul nu prezenta urme de uzură. Proiectul, finanţat cu bani de la bugetul local, scoate din visteria municipiului peste două milioane de euro, bani ce vor intra în contul firmei Symetrica din Suceava, societate care şi-a adjudecat licitaţia, dar şi în cel al firmelor subcontractante.

Dacă iniţial firma Symetrica a fost anunţată de Primăria Bacău drept câştigătoarea unei licitaţii pentru modernizarea a 12.600 de metri pătraţi, pe strazile 9 Mai şi Mihai Viteazu, în calcule intrând şi refacerea trutuarelor de pe strada Ana Ipătescu, ulterior societatea şi-a adjudecat şi refacerea a încă 87.000 de metri pătraţi.

„Nu este contractul chiar aşa de mare cât s-a anunţat iniţial. Nu mai ştiu exact cantitatea. La lucrări ne ajută şi alţi colaboratori care ne aduc balast, nisip şi forţă de muncă. Noi venim doar cu pavelele şi specialiştii pavatori“, a spus Sebastian Bobu, director executiv în cadrul Symetrica Suceava.

Pavele versus asfalt
De cealaltă parte, Primăria Bacău promite că până la sfârşitul anului suprafaţa de trotuare modernizate se va dubla. „Pe aceste trotuare se vor monta pavele de trafic rezistent şi se va face  modernizarea lor. Intenţia Executivului Primăriei este ca în acest an să se modernizeze circa 200.000 de metri pătraţi de trotuare“, a precizat într-un comunicat de presă Ionuţ Tomescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bacău.  Investiţia administraţiei locale nu este însă văzută cu ochi buni de toţi locuitorii oraşului. Oamenii sunt convinşi că proiectul nu face altceva decât să „arunce banii municipiului pe fereastră“ şi că aceste pavele vor avea în timp o soartă şi mai rea decât clasicul asflat.

„Abia au reparat trotuarul acesta în urmă cu două luni, când au schimbat ţevile. Atunci au cheltuit bani. Acum pun pavele, au distrus trotuarul şi cheltuie alţi bani. Măcar asflatul putea fi peticit uşor, dar când vor începe să se strice pavelele nu ştiu cine se va obosi să le mai înlocuiască“, a spus Cristian Georgescu, un băcăuan care locuieşte în zona centrală a oraşului.

Nici constructorii nu văd cu ochi buni investiţia municipalităţii. Ei cred că înainte de începerea unei lucrări de o anvergură atât de mare trebuiau făcute o serie de teste asupra durităţii materialelor pentru a se justifica schimarea asfaltului cu pavele. „Este greu de făcut o comparaţie între asfalt şi pavele fără a avea parametrii de durabilitate ale ambelor materiale. Calitatea pavelelor depinde de procesul tehnologic şi acesta este în strânsă legătură cu preţul“, a explicat Ionel Condurat, administratorul unei firme de construcţii din Bacău. Sunt însă şi constructori care văd în modernizarea trotuarelor o parte pozitivă.

„Pavelele se pot schimba mai uşor“
„Cei de la Symetrica au venit cu preţuri mici. Ca rezistenţă nu mă pot pronunţa. Trebuie făcute măsurători. Pe de altă parte, mă bucur că este o firmă din România care a câştigat aceste lucrări“, a declarat Mihai Tulbure, directorul Patronatului Constructorilor din Bacău.

O altă bilă albă pe care constructorii o aduc montării pavelelor este legată de lucrările edilitare care se fac într-un oraş. „Dacă ai o lucrare de intervenţie asupra diferitelor reţele din zonă pe un trotuar cu pavele, aceasta se face mult mai uşor. Ele pot fi îndepărate şi puse la loc fără a fi afectate. Lucru imposibil de realizat în cazul asfaltului“, a mai spus Ionel Condurat.

Trotuare care vor fi reabilitate
Zonele vizate sunt: zona Republicii, de la Podul Narcisa până la intersecţia cu strada H. Coandă; zona Orizont, de la Podul Narcisa până la Tic-Tac; zona Tic-Tac spre 9 Mai până la Biserica „Precista“; zona Unirii, de la statuia lui Ştefan cel Mare până la Autogară; străzile V. Alecsandri, I.S. Sturdza, Oituz, Bogdan Voievod, toate pe ambele sensuri. „În caietul de sarcini s-au cerut cantităţi foarte mari de pavele şi puţini sunt cei care au capacitatea de a asigura atâta cantitate peste noapte. Eu am pierdut licitaţia, deoarece, în opinia Primăriei nu am respectat toate condiţiile de eligibilitate“, a mai spus Ionel Condurat.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite