Craterele au pus stăpânire pe toate podurile din Bacău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii care traversează podul Paloşanu intră de multe ori în plin în craterele acoperite de zăpadă
Şoferii care traversează podul Paloşanu intră de multe ori în plin în craterele acoperite de zăpadă

O parte dintre principalele pasarele ale oraşului sunt distruse din nou, deşi au fost reparate înainte de intrarea în iarnă.

Podul de la Mărgineni, cel de la Paloşanu, pasarela Letea şi cele două poduri care fac legătura între Bacău şi comuna Letea Veche au ajuns în mijlocul iernii mai „şifonate“ ca niciodată. Şoferii care le tranzitează spun că nu au nicio şansă să ocolească sutele de gropi.


Chiar dacă zăpada acoperă găurile, amortizoarele maşinilor resimt din plin şocurile. „Traficul greu de pe podurile de la Letea Veche a făcut praf asfaltul. Mă mir, că au fost reparate acum doi ani şi au ajuns să arate mai rău ca înainte. Ar trebui să vadă şi autorităţile şi să facă nişte reparaţii, ceva“, este de părere Constantin Oprea, conducător auto profesionist.

Şoferii maşinilor mari, resemnaţi cu stricăciunile


Conducătorii maşinilor de tonaj mare sunt deja împăcaţi cu gândul că îşi uzează şi mai mult bucşele, pivoţii şi alte piese ale sistemului de rulare şi direcţie. Până şi podul de la Narcisa, de pe DN 2, care a fost „cârpit“ cu o lună în urmă, începe să cedeze din nou, iar crăpăturile apărute în asfalt sunt tot mai mari.


Edilii responsabili cu starea drumurilor cunosc situaţia fiecărui pod, însă spun că pot începe lucrări importante de refacere a covorului asfaltic abia din primăvară. „Temperaturile scăzute din ultima perioadă au avut consecinţe asupra stratului de asfalt, la fel ca şi variaţiile de temperatură care s-au înregistrat de la începerea sezonului rece. Am efectuat lucrări de «plombare» cu asfalt turnat la rece, iar pentru lucrări mai ample este nevoie să aşteptăm temperaturi mai ridicate“, a declarat Ionuţ Tomescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Pasarela Letea, pe care trec toate maşinile care merg spre Bucureşti, cu excepţia celor de mare tonaj, este unul dintre punctele slabe ale infrastructurii Bacăului, deoarece autorităţile nu pot decât să o „cârpească“.


Podul a fost construit în urmă cu peste 50 de ani, iar în fiecare an asfaltul cedează şi se creează noi crăpături. O eventuală închidere pentru reparaţii capitale ar da peste cap traficul rutier în tot oraşul, spun edilii. Singurul pod care nu ridică probleme este cel de la Şerbăneşti, care face legătura între Bacău şi nordul Moldovei (Iaşi, Suceava, Vaslui, Roman). Însă acesta a fost finalizat recent, iar la îmbinări dă deja semne de uzură, fără să incomodeze traficul rutier foarte mult.

Şoseaua de centură a rămas pe hârtie

O soluţie pentru un trafic mai civilizat, dar şi pentru evitarea aglomeraţiei pe podurile de la ieşirile din oraş, este construirea şoselei de centură. Edilii Bacăului promit de ani buni că vor realiza drumul, dar până acum nu au făcut nici măcar un proiect. Autorităţile locale invocă întotdeauna lipsa fondurilor ca motivaţie pentru abandonarea proiectului.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite