Dune de asfalt ridicate din bitum turnat aiurea şi de calitate proastă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe podul care leagă Bacăul de satul Ruşi Ciutea a fost pus un strat provizoriu de asfalt necalitativ. Autorităţile spun că varianta este una de compromis și a fost aleasă pentru a nu bloca traficul în lipsa unei centuri de ocolire a municipiului.

Şoferii care străbat zilnic podul care face legătura între satul Ruşi Ciutea şi strada Chimiei din Bacău mai au de îndurat încă o lună gropile din asfalt. Chiar dacă la mijlocul lunii iunie un sens de mers de pe podul aflat în reparaţii încă de la începutul acestui an a fost finalizat, şoferii continuă să sufere din cauza calităţii asfaltului.
Asta după ce bitumul proaspăt turnat s-a ridicat zeci de centimetri, transformându-se în adevărate dune de asfalt. „Este infernal să circuli pe acest pod. Înainte să intre în reparaţii era plin de gropi. Acum au turnat asfalt pe un sens de mers, dar arată la fel de rău. Nu înţeleg ce fel de bitum au pus, dar nu se poate să arate în acest fel numai după o lună“, a spus supărat Ioan Comănescu, şofer de tir.

Podul este situat pe drumul judeţean DJ207G, Bacău-Letea Veche-Bacău, şi este folosit ca punct de deviere a traficului greu între estul şi nordul ţării. Valentin Palea, directorul Serviciului Public Judeţean de Drumuri (SPJD) Bacău, recunoaşte că asfaltul proaspăt turnat are deja serioase probleme, însă este convins că situaţia este doar una de moment.

Bani cheltuiţi în plus

„Este, într-adevăr, un asfalt de o calitate mai proastă. A fost pus însă provizoriu, să se poată circula totuşi pe un sens de mers. Rolul lui este de a proteja stratul de beton ce a fost turnat când au început reparaţiile“, a explicat directorul SPJD. Acesta a adăugat că soluţia aleasă nu a fost cea mai fericită, dar a fost singura în măsură să nu blocheze circulaţia pe pod.

„La finalul lucrării va fi turnat un asfalt special pentru poduri. Acesta de acum va fi îndepărtat. Nu a fost turnat de la început asfalt de calitate pentru că el trebuie pus în acelaşi timp pe ambele sensuri de mers. Este un efort financiar mare, dar nu ne-am permis luxul de a închide podul pentru că oraşul nu are centură de ocolire“, a mai spus Palea. Costul reabilitării podului, a cărui lungime este de 550 de metri, se ridică la 5,6 milioane de lei, cu TVA, iar fondurile sunt din bugetul Consiliului Judeţean Bacău.
Tot în aceşti bani intră şi reabilitarea celui de al doilea pod de pe DJ207G, situat în imediata vecinătate a podului de la Ruşi Ciutea, dar şi asfaltarea provizorie cu bitum de o calitate mai proastă.

Pod închis în weekend

„În România există răspunsuri la orice problemă. Nimeni însă nu se gândeşte cu adevărat şi la cetăţeni. Noi plătim taxe şi impozite pentru a circula pe drumuri de calitate, nu să fim unşi cu scuze“, a spus revoltat Victor Pintilie, un alt şofer nevoit să parcurgă cei 550 de metri ai podului presăraţi cu dune de asfalt.
Conform estimărilor făcute de SPJD Bacău, podul de la Ruşi Ciutea va fi dat în folosinţă pe ambele sensuri de mers la mijlocul lunii august. În perioada 29 iulie-1 august podul va fi însă închis traficului pentru a fi turnat un covor de ciment pe cel de al doilea sens de mers. Totodată, în acest weekend, maşinile de mare tonaj care vin din estul ţării şi se îndreaptă spre partea de nord vor fi deviate pe străzile Înfrăţirii, Milcov, podul de la Şerbăneşti, cu ieşire pe Calea Romanului.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite