Comisarii vamali s-au transformat în însoţitori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Frontierele sunt împânzite de personalul Gărzii Financiare. Cel mai mult suferă transportatorii de alimente. După isteria provocată în vămi de incidentul privind florile provenite din Olanda, de această dată au fost luate la ochi produsele agroalimentare de către comisarii Gărzii Financiare. În plus, numărul acestora s-a dublat în ultima perioadă.

„Echipele care supraveghează traficul de mărfuri prin punctele de trecere a frontierei Nădlac şi Vărşand sunt formate din opt comisari”, a declarat Sorin Cirţi, comisar-şef al Gărzii Financiare Arad. Indiferent de ţara de provenienţă, marfa adusă de transportatorii români este oprită la vamă pentru control. Nimic neobişnuit până la un punct. Mai departe însă, acţiunea autorităţilor se extinde iar TIR-urile ce transportă produse agroalimentare, cum ar fi zahărul, uleiul, carnea sau legumele, se trezesc cu sigiliu pus peste încărcătură iar conducătorii autovehiculelor sunt nevoiţi să tragă pe dreapta şi să rămână în aşteptare.

„Şoferii sunt obligaţi să aştepte până se formează un convoi care să se deplaseze spre o rută comună. Astfel, comisarii îi vor însoţi până la destinaţia finală a mărfii. Bineînţeles, la limita de judeţ, comisarii se schimbă iar transportul este preluat de o altă echipă”, a explicat Alexandru Cristea, purtător de cuvânt al Comisariatului General al Gărzii Financiare.

Reprezentanţii instituţiei susţin că s-au luat aceste măsuri tocmai pentru că foarte multe transporturi aparţin unor firme fantomă şi după ce intră în ţară „se evaporă” fără să plătească taxe statului. „Nu este o măsură cu caracter permanent. S-a pus pur şi simplu accentul pe intensificarea controalelor la aceste produse agroalimentare. Oricum nu cred că a aşteptat vreo persoană mai mult de o oră, o oră şi jumătate în vamă”, a mai precizat Cristea.

„Cine plăteşte?”
Nemulţumirea transportatorilor faţă de noile măsuri este cu atât mai mare, cu cât timpii de aşteptare în vămile arădene, şi nu numai, cresc.

„Este absolut nasol dacă se întâmplă o chestie de genul ăsta, cu însoţirea transportului până la destinaţie, acum, când în zilele noastre există atâtea metode de verificare a unei firme. Dacă unui comisar i se pare suspectă firma pentru care este adusă marfa, printr-un singur telefon se poate verifica acea firmă. De ce să fie nevoiţi şoferii să aştepte în convoi? Întrebarea se pune cât costă şi cine plăteşte distracţia asta până la urmă?”, a declarat Miron Sporea, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 Arad.

Deşi nu au existat transportatori care să fi depus până acum vreo sesizare pentru nemulţumirile legate de noile metode de control ale Gărzii Financiare, reprezentanţii acestora susţin că vor monitoriza punctele de trecere a frontierei arădene, pentru a şti ce măsuri ar trebui luate.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite