„Imperio” va intra pe şine peste o lună. Va fi cel mai modern tramvai din România.

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tramvaiul va avea aer condiţionat, scaune comode, camere de supraveghere video şi controloare electronice. Autorităţile care doresc să aibă în oraş tramvaie de ultimă generaţie produse la Arad trebuie să participe la licitaţiile organizate.

Prototipul primului tramvai cu adevărat modern produs la Arad va ieşi pe şine într-o lună. Este vorba despre tramvaiul „Imperio”, care reprezintă o colaborare între Astra Vagoane Călători şi Siemens şi este rezultatul unei investiţii de 10 milioane de euro.

Anunţul a fost făcut la începutul acestei săptămâni de către Valer Blidar, patronul uzinei. „Know-how-ul“ necesar aparţine Siemens, iar Astra Vagoane a asigurat platforma tehnică şi mâna de lucru necesare dezvoltării tramvaiului.

Capacitatea tramvaiului

„Costurile noastre de producţie sunt cu 40 până la 60 la sută mai mici decât în Vest. Este normal ca firme mari europene să vrea să lucreze cu noi. De la punerea planurilor pe hârtie şi până la scoaterea prototipului vorbim de o investiţie de 10 milioane de euro. Vom participa cu tramvaiul nostru la licitaţiile tuturor municipalităţilor locale din ţară. Şi afară, dacă identificăm o oportunitate”, a spus  Valer Blidar. Tramvaiul va avea o capacitate de până la 200 de călători şi va fi prevăzut cu camere de supraveghere video şi controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de kilometri pe oră, ceea ce-l fac recomandabil şi pentru folosirea drept metrou de suprafaţă.

Arădenii vor fi primii din ţară care vor beneficia de tramvaiul de ultimă generaţie. Cei de la companie  spun că vor fabrica peste 20 de tramvaie, care vor fi date în folosinţă în câţiva ani. „România va avea nevoie de 1.500-2.000 de tramvaie, mai ales că se modernizează infrastructura”, a spus Blidar.

Cifră de afaceri în scădere

Astra Vagoane Călători a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri estimată la 44,2 milioane de euro şi cu un profit net estimat la 9,5 milioane de euro, în scădere cu 14 la sută, respectiv 50 la sută faţă de rezultatele anului precedent. Comenzile mari care veneau din nordul Africii, în anii, trecuţi, au dispărut aproape în totalitate.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite