Locuitorii din cartierul Bujac îşi trăiesc periculos viaţa lângă o linie de cale ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O linie ferată pe care se face transport de combustibil trece la cinci metri de casele locuitorilor din Bujac. Locatarii se tem că şantierele din zonă, dar şi hoţii de fier vechi, pun în pericol siguranţa acestor transporturi.

Locuitorii de pe strada Mircea Vodă din Bujac trăiesc de ani de zile cu spaima în suflet că o nenorocire se poate întâmpla în orice secundă din cauza unei linii de cale ferată pe care se transportă săptămânal tone de combustibili. Situaţia a fost agravată şi de lucrările efectuate în zonă de municipalitate, lucrări de introducere a canalizării care au afectat şi această linie.
„Aşteptăm să repare strada şi să ne scoată linia de cale ferată de aici. Nici nu mai ştiu cum poate trece trenul pe liniile astea aşa strâmbe şi îngropate. Mai fură şi hoţii şuruburile şi Doamne fereşte de un accident. Dacă se răstoarnă trenul, ardem toţi ca şobolanii”, spune Minerva Duma, o arădeancă ce locuieşte pe Mircea Vodă.

Limită de viteză
„Mai nou, trec garniturile noaptea. Pe la ora patru  începe zdrăngăneala. Mirosul de motorină se simte până în fundul curţii şi ne temem”, a povestit şi Florica Buş. „Toate casele sunt crăpate din cauza trenului. Se bălăngăne pur şi simplu pe şine şi ne dă de lucru de fiecare dată când trece garnitura”, explică şi Gelu Gavriluţ, un alt locuitor pe stradă. Linia respectivă se află acolo de la începutul anilor ’80 şi a deservit platformele industriale ale Fabricii de Zahăr şi ale fostei fabrici de strunguri. Din anul 2004, aceasta a fost cumpărată de Lukoil, pentru aprovizionarea unui depozit. „Linia e proprietatea noastră şi facem săptămânal cam un transport de 22 de vagoane a câte 50 de tone de combustibil”, a declarat Nicolae Bodeanu, directorul depozitului de carburanţi Lukoil din Arad.
Acesta a mai explicat că în conformitate cu reglementările legale, firma are contract de întreţinere cu o societate. „Ei fac verificări şi măsurători săptămânale. În plus, înainte de fiecare transport şi noi verificăm linia la pas. Viteza maximă atinsă pe acest sector e trei km/oră, tocmai pentru a evita orice problemă”, a mai adăugat directorul.

Lucrări periculoase
Directorul depozitului a recunoscut faptul că unele probleme au apărut la linii din cauza lucrărilor făcute de primărie. „Noi am sesizat că au apărut pe linie unele mizerii. De aceea am notificat constructorul şi am stabilit ca înainte de asfaltare să facem o întâlnire de lucru pentru remediere. În unele zone am fost şi noi prezenţi la lucrări şi am găsit împreună soluţii”, spune Nicolae Bodeanu. Cât priveşte scurgerile  de combustibil, acesta spune că vagoanele trec sigilate şi cantităţile sunt inventariate şi imputate aşa că nimeni nu îşi permite pierderi.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite