Ultima cupă de beton care a încheiat lucrarea la podul peste Mureş, sărbătorită cu mult fast

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sute de persoane, printre care studenţi şi ingineri debutanţi, au participat la ultima betonare. După luni în care au avut loc întârzieri din diverse motive, lucrările la autostrada Arad - Timişoara încep să prindă contur.

Deşi sunt întârzieri de luni de zile, constructorii autostrăzii Arad - Timişoara încearcă să recupereze din timpul pierdut. Astfel, muncitorii au lucrat nonstop pentru a finaliza o parte din lucrări. Ziua de ieri a fost una glorioasă pentru ei, deoarece s-a finalizat unirea dintre cele două părţi ale podului peste Mureş din zona Alfa.

„După această unire mai trebuie să se toarne asfalt şi să fie montaţi stâlpii de iluminat”, spune unul dintre ingineri. Ieri, pe pod au fost şi zeci de studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de Construcţii. „Este foarte bine că suntem invitaţi pe şantierele din ţară. Aşa putem vedea şi noi cum merg lucrurile. Practica este foarte importantă şi participăm cu plăcere”, a spus Bianca Vidoni, studentă.

O parte dintre cei care au terminat Facultatea de Construcţii au norocul să şi lucreze ca ingineri debutanţi. „Mă bucur că am reuşit să lucrez în domeniul pentru care m-am pregătit. La o autostradă cred că se poate învăţa cel mai bine meserie”, a declarat Victor Ionescu, inginer.  

Constructorii au spus că acesta a fost punctul critic al lucrării şi că totul va fi gata în prima jumătate a anului viitor. „A fost ultima betonare pentru chesonul de închidere a podului peste râul Mureş, ceea ce reprezintă punctul cheie pentru realizarea contractului. Darea în exploatare a unei mari părţi a acestui contract este preconizată pentru finele acestui an”, a explicat Martin Staffer, manager de proiect.

Ultima betonare


Podul peste Mureş este primul din România construit prin metoda de execuţie în console libere cu beton monolit. Podul constă din trei piloni şi două culee şi are o lungime totală, inclusiv viaductul, de 426 de metri liniari. Lăţimea este de 27,5 metri. Totodată, constructorii spun că, prin tehnologia folosită, perioada de execuţie s-a scurtat cu patru luni.

12 kilometri de autostradă în zona Arad

Lungimea totală a lucrărilor de la Arad este de 12 km şi are patru noduri, începând de la legătura cu DN 7 până la legătura cu DN 69. Şoseaua cuprinde 13 poduri şi 42 de podeţe. Până acum au fost folosite 1,9 milioane metri cubi de umplutură, peste 70.000 de tone de asfalt, 70.000 de metri cubi de beton şi în jur de 10.000 metri liniari de piloni foraţi.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite