Pământul creează probleme pe şantierul autostrăzii Arad - Nădlac

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constructorul autostrăzii asigură că autostrada Arad-Nădlac va fi finalizată la timp. Foto: Anca Barbură
Constructorul autostrăzii asigură că autostrada Arad-Nădlac va fi finalizată la timp. Foto: Anca Barbură

Constructorii care lucrează pe lotul întâi, în apropiere de Nădlac susţin că în zonă lucrările au început abia în urmă cu aproape două luni, iar tot ce au putut face în acest timp muncitorii a fost să decoperteze un kilometru din viitoarea autostradă şi să pună apoi alte patru straturi de pământ.

Constructorii au ridicat mormane de pământ, au decapat zona şi ridică probe pentru laborator. „Pământul s-a pus în straturi conform proiectului. La fiecare strat noi avem recepţie calitativă şi cantitativă împreună cu consultanţa, adică cu CNADNR. Pământul care se bagă aici îl avem dintr-o groapă de împrumut de lângă autostradă, se fac analize de laborator, avem caracteristicile lui, iar abia după avizul consultanţie putem pune pământul”, a declarat Aurelian Lăpuşteanu, şef şantier al firmei Romstrade, care a câştigat licitaţia pentru un tronson din autostradă. Potrivit unor surse de pe şantier, pământul actual folosit de constructori nu este bun pentru că nu se tasează şi nu se împrăştie, deşi s-a încercat acest lucru cu diferite utilaje, ba chiar şi cu un amestec de argilă.

Aşa că singura variantă pare a fi înlocuirea movilelor de pământ cu un alt tip de sol, care să reziste şi să susţină autostrada. „În caz contrar, întreaga lucrare riscă să fie compromisă”, au susţinut surse de pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac.

Gata la termen

În replică, atât reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cât şi constructorii, aduc asigurări că tot ce se întâmplă pe şantierul autostrăzii nu aduce niciun motiv de îngrijorare şi că este vorba doar de nişte banale experimente. „ Pământul care se pune aici se poate vedea după culoare, nici nu seamănă cu ce scoatem pe margine acolo, se vede clar că e alt pământ. Pământul de umplutură pe care îl avem noi, e analizat, cu toate valorile acceptate de către consultanţă”, a explicat Aurelian Lăpuşteanu.

Chiar şi aşa, CNADR-ul recunoaşte că anumite tronsoane ale autostrăzii sunt în curs de refacere. „S-a constatat că o parte din tronsoanele experimentale sunt în curs de refacere. Reprezintă proceduri obişnuite pentru stabilirea tehnologiei de execuţie a lucrărilor de terasamente în funcţie de materialul de umplutură disponibil şi natura terenului de fundare. Aceste proceduri constau în realizarea de tronsoane experimentale şi efectuarea testelor necesare”, se arată într-un comunicat al CNADR.
Tot CNADR susţine că aceste experimente nu implică nici costuri suplimentare şi nici extensii de timp, termenul de predare al lucrării fiind 2013.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite