Din şomer, patron. Cum te poate ajuta statul să-ţi pui în practică ideile de afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mii de oameni care au rămas fără un loc de muncă, dar pe care statutul de şomer nu i-a descurajat, ar putea pune pe picioare o mică afacere. Serviciile de consultanţă antreprenorială sunt asigurate gratuit de către angajaţii AJOFM, iar o parte din banii pentru susținerea proiectelor pot fi obținuți din fonduri europene nerambursabile. 

Oricât de grea ar fi situatia economică din România există cu sigurantă si persoane fără un loc de muncă care nu se multumesc doar să întindă mâna si să primească de la stat indemnizatia lunară de somaj. Sprijinul poate veni tot din partea statului prin modernizarea serviciilor de consultantă antreprenorială si consiliere profesională asigurate somerilor prin Agentiile de Ocupare a Fortei de Muncă (AJOFM ), în calitate de Serviciu Public de Ocupare(SPO). O solutie de îmbunătătire a serviciilor  din Regiunile de Dezvoltare  Centru si Vest este adusă prin proiectul „somer ANtreprenor? Se poAte! - SANSA. Servicii publice pentru ocuparea si inovarea fortei de muncă, consultantă si sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului“. Proiectul este derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caras-Severin si trei companii din Italia: OMNIACOM - Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA. 

În primele 11 luni de implementare a proiectului, au fost întocmite două analize  interegionale.  Una dintre ele a surprins realitătile de pe piata muncii din  cele 10 judete împlicate în proiect. Prin cealaltă s-a urmărit câti dintre somerii care au primit consultantă antreprenorială de la specialistii AJOFM si-au început o afacere pe cont propriu si în ce domenii de activitate.  Rezultatele studiului arată că numărul persoanelor fără un loc de muncă care si-au schimbat statutul din somer în antreprenor este unul scăzut în Regiunile Centru si Vest.  Proiectul vine cu solutii de îmbunătătire si diversificare a serviciilor pe le primească somerii care sunt dispusi să conducă o antepriză. În lucru sunt instrumentele si metodele pe care le vor folosi angajatii AJOFM în evaluarea impactului serviciilor de antreprenoriat si consiliere profesională oferite clientilor, dar si cele de crestere a capacitătii de prognoză si planificare în cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Muncă. Specialistii  care asigură consilierea profesională a celor aflati în căutarea unui loc de muncă în cele 10 judete tintă din cele 2 Regiuni de dezvoltare (Centru si Vest )   vor avea la îndemână si un plan de consiliere  personalizat denumit sugestiv „Cum să devin antreprenor“. 

Centru rural interegional de promovare a antreprenoriatului 

Pentru a creste numărul somerilor care să înteleagă că este mai important pe termen lung să-ti faci propria afacere într-un domeniu în care ai sanse de reusită, decât să te multumesti cu o indemnizatie lunară de somaj pe o anumită perioadă, se va face apel si la experienta serviciilor similare din statele Uniunii Europene. Specialisti AJOFM din cele două regiuni tintă care furnizează servicii de consiliere si dezvoltare antrepenorială, dar si din echipa de management si de implementare  a proiectului,  în total 10 persoane, vor face o vizită de lucru, în  perioada 15-18 mai 2012, la partenerii din Italia implicati în proiect. 

Prin proiect AJOFM Alba va dezvolta  în comuna Vintu de Jos un Centru interegional de promovare gratuită a antreprenoriatului în rândul persoanelor fără un loc de muncă din mediul rural si urban denumit sugestiv „Cariera mea-Antreprenoriatul!”. Specialistii proiectului vor  realiza  o platformă de „relatii publice” în domeniul „Antreprenoriat pentru someri”, al cărei soft-ul va cuprinde: E-Toolkit de orientare sustenabilă  în antreprenoriat ( initiere în afaceri; tineri antreprenori; profil antreprenorului de succes; sfatul antreprenorilor pentru  noii antreprenori); programe de instruire on-line pentru someri, E-consultantă  pentru potentialii antreprenori ( idei simple de conducere a afacerilor; lucruri simple de făcut înainte de lansare în antreprenoriat; întelegere structuri de afaceri; plan de afaceri pas cu pas; stabilirea de noi afaceri; protejează-ti avantajele).

Centrul va asigura schimbul de date între AJOFM-urile din cele două regiuni (Centru si Vest ) si va găzdui evenimente si programe pentru persoanele fără un loc de muncă, care vor să-si schimbe statutul din somer în antreprenor. 

Pe parcursul celor trei ani de implementare a proiectului se urmăreste orientarea somerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul.  

Proiectul este finantat de Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie  4.1„Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite