Servicii on-line pentru locuitorii din Alba Iulia: hartă digitală cu incidentele din oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Alba Iulia derulează un proiect finanţat din fonduri europene prin intermediul căruia va fi implementat un nou model de management în relaţia cu cetăţenii. Valoarea proiectului este de 6,76 milioane de lei, din care 5,3 milioane de lei este asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene.

Proiectul a fost demarat în februarie 2012 şi se implementează pe o perioadă de 23 de luni.  Proiectul este unul inovator şi vizează, în final, implementarea unui model de lucru al administraţiei locale cu cetăţenii la fel ca al unei companii cu clienţii. Primăria Alba Iulia va realiza prin acest proiect câţiva paşi semnificativi în modernizarea administraţiei locale, eficientizarea relaţiei cu cetăţenii, clădirea unei relaţii personale cu cetăţenii. 

Până în prezent s-a finalizat etapa de livrare, instalare şi testare a echipamentelor, etapa de livrare a produselor software, proiectarea soluţiei şi configurarea sistemelor. Este în derulare etapa de testare şi de tranziţie în producţie a sistemului. Au fost transmise trei cereri de rambursare a cheltuielilor realizate, în valoare de 2,1 milioane lei.

Câteva dintre obiectivele specifice ale proiectului:

Realizarea unei baze de date centralizate, în care se vor înregistra toate interacţiunile între cetăţeni şim primăriei, astfel încât va exista o vedere integrată asupra relaţiei cu fiecare cetăţean

Crearea unui dispecerat telefonic şi centralizarea într-o bază de date unică a tuturor solicitărilor de servicii ale cetăţenilor, indiferent prin ce metodă sosesc la primărie. Un robot telefonic va fi capabil să răspundă, în schimbul unor date de identificare, la întrebări legate de taxele şi impozitele datorate, amenzile nmeplătite sau stadiul petiţiilor transmise primăriei. Implementarea a două noi puncte de de registratură informatizată la Direcţia de Venituri şi la Serviciul de Asistenţă Socială.

Realizarea unui portal web de Intranet pentru angajaţii instituţiei prin intermediul căruia se vor putea realiza lucrul colaborativ cu documente şi planificarea programului de lucru, alocarea de sarcini, acces la serviciile de mesagerie electronică.

Crearea unei hărţi digitale prin intermediul căreia cetăţenii vor putea să semnaleze problemele şi disfuncţionalităţile apărute în diferite zone ale oraşului. Se vor putea încărca fotografii şi se vor realiza descrieri ale incidentelor, astfel încât intervenţia pentru remedierea problemelor să se facă cât mai rapid. Toate aceste obiective vor fi realizate până la sfârşitul anului 2012.

„Primăria va avea o vedere de ansamblu asupra tuturor problemelor înregistrate la nivelul teritoriului municipiului. Managementul Primăriei are la îndemână informaţiile necesare în vederea luării deciziilor strategice cu privire la dezvoltarea teritoriului şi la creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor, prin monitorizarea indicatorilor de performanţă asupra fiecărui serviciu în parte”, a declarat primarul Mircea Hava.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite