Se caută un brand turistic pentru Alba Iulia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria şi consiliul local Alba Iulia propun un logo şi o siglă ce vor fi imprimate pe materialele promoţionale turistice. Acestea vor fi aplicate în zona obiectivelor turistice , dar şi pe mijloacele de transport în comun sau umbrelele teraselor sezoniere şi pot fi personalizate în funcţie de evenimentele care au loc în oraş.

Oraşul Alba Iulia va avea o siglă reprezentativă. Aceasta este forma stilizată a formei hexagonale pe care o are Cetatea Alba Carolina. Sigla va putea fi adaptată în funcţie de evenimentul care are loc în municipiu.

Se doreşte aplicarea brand-ului pe materialele promoţionale şi în zona obiectivelor turistice şi a spaţiilor din oraş, inclusiv pe mijloacele de transport în comun sau pe umbrelele teraselor sezoniere. O primă formă a brandului de Alba Iulia a fost prezentată ieri în cadrul şedinţei de consiliu local.

Logo stilizat

„Este un logo turistic viu colorat. Pentru conceperea lui am cerut părerea unui expert din Olanda. Logo-ul turistic este inspirat din cel al oraşelor Roterdam, Edinburg şi Copenhaga şi poate fi înglobat în promovarea diferitelor evenimente“, a spus Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei. El este şi cel care s-a ocupat de conceperea logo-ului, care nu a implicat nici o cheltuială financiară.

image

„Este nevoie să avem un brand pentru a unii locuitorii oraşului din diferite sectoare de activitate publice sau private sub o singură reprezentare şi identitate cu scopul unic de promovare a oraşului nostru. Această comuniune asigură forţa mesajelor de marketing care pleacă dinspre Alba Iulia spre lume“, a mai spus Coşer. Logo-ul va fi însoţit şi de un mesaj atractiv, precum „La Alba Iulia istoria are viitor“ sau „Cetate pentru eternitate“.

Păreri împărţite

Logo-ul Cetăţii Alba Iulia a stârnit controverse între consilierii locali. Acesta a fost pe placul lui Mihai Bărdaş, iar consilierul Gabi Pleşa s-a declarat încântat de sloganul „Istoria are viitor“.  În schimb, varianta prezentată a fost respinsă de consilierul local Marius Rotar.

image

„Nu îmi place acest logo, îmi aminteşte de Steaua lui David şi nu văd legătura cu Alba Iulia. Consider că Poarta Cetăţii este mult mai reprezentativă pentru oraş“, a precizat Marius Rotar. „Pentru promovarea oraşului trebuie să avem un brand comercial“, a spus, la rândul său, primarul Mircea Hava.

Albaiulienii îmbrăţişează ideea unui simbol reprezentativ care să ducă faima oraşului mai departe. „Mi se pare foarte bună idee ca oraşul nostru să aibă o siglă reprezentativă. Mă bucur că sunt albaiuliancă. Trebuie să se pună accent pe dezvoltarea turistică, deja au început să vină în Cetate oameni din diferite colţuri ale ţării, dar şi din străinătate. “, a spus Marcela Picoş, 31 de ani, asistent medical.

Alexandra Sicoe preferă sloganul „La Alba Iulia istoria are viitor“, dar consideră că sigla nu are legatură decât pe jumătate cu brandul. „Îmi place ideea creării a ceva reprezentativ pentru Alba Iulia, dar mi se pare că sigla are legătură mai mult cu viitorul decât cu trecutul. Trebuia îmbinat clasicul cu futuristul şi folosite tonuri mai naturale“, a spus Alexandra Sicoe, masterand în turism.

Logo-urile propuse: „La Alba Iulia istoria are viitor; Cetate pentru eternitate; Cetatea tuturor; Poartă spre viitor; Privim înspre trecum, păşim spre viitor“

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite