Fostul sediu al Băncii Agricole din Alba Iulia transformat în mall
0Consiliul Judeţean Alba vinde spaţiul liber din fostul sediul al Băncii Agricole. Firma care vrea să cumpere deţine, deja, jumătate din clădire. Spaţiul ocupat în prezent este închiriat la Raiffaisen Bank şi altor societăţi din Alba Iulia.
Consiliul Judeţean Alba a iniţiat o nouă tentativă de vânzare a unei părţi importante din imobilul în care a funcţionat fosta Bancă Agricolă, amplasat în centrul oraşului, în Piaţa IC Brătianu. Precedentele patru încercări de vânzare, organizate în perioada 2004 - 2008, au fost un eşec. Procedura a fost abandonată, cu toate că instituţia nu a avut bani pentru a moderniza clădirea.
Imobil tranferat de Guvern în 2002
Reprezentanţii administraţiei judeţene speră să obţină acum cel puţin 2 milioane de lei, fără TVA, (aproximativ 450.000 de euro) în schimbul vânzării unei suprafeţe de aproximativ 2.000 de metri pătraţi. Spaţiul a fost cedat în proprietatea Consiliului Judeţean în urmă cu 9 ani, după falimentul Băncii Agricole. În clădirea construită la Alba Iulia înainte de anul 2000, cu un aspect futurist, îşi desfăşoară activitatea, în prezent, Raiffeisen Bank la parter, în timp ce la primul etaj sunt amenajate birouri pentru închiriat.
Proprietarul primelor două etaje este firma General Investments SRL Bucureşti, o societate cu acţionari din Africa de Sud, care deţine spaţii de închiriat în mai multe oraşe din România. Reprezentanţii firmei au înaintat Consiliului Judeţean o adresă prin care îşi exprimă dorinţa de a cumpăra şi restul spaţiul din clădire, reprezentat de patru etaje a câte 500 de metri pătraţi fiecare. Proprietarii firmei din Bucureşti intenţionează să finalizeze lucrările de amenjare a celor patru etaje şi să transforme spaţiul într-un mall. Costurile estimate se ridică la peste 1 milion de euro, în condiţiile în care există doar structura de rezistenţă, pereţii exteriori şi o parte din pereţii interiori.
Dezbateri între consilieri
Un proiect de hotărâre având ca obiect vânzarea imobilului s-a aflat ieri în discuţia consilierilor judeţeni. Dezbaterile pe tema corectitudinii raportului de evaluare au determinat amânarea unui vot final până în luna septembrie.
„Preţul nu pot să-l contest. Consider că este unul bun pentru Alba Iulia. Eu consider că evaluarea nu s-a făcut corespunzător. Eu mă pronunţ pentru o evaluare profesionistă. La un moment dat, în raportul de evaluare se spune că fiind investiţie în curs nu se calculează uzură. Tot în acelaşi raport, în fişa de calcul coeficientul de uzură apreciat de evaluator este de 22 la sută“, a apreciat consilierul liberal Mihai Nicuşor.
„Nu trebuie să ne grăbim, pentru că spaţiul în cauză vrem să-l vindem de mulţi ani, nu de ieri de azi. Din punctul meu de vedere ar trebui să facem o comparaţie, în privinţa preţului, cu o altă clădire apropiată ca valoare, care s-a vândut în zona centrală a oraşului“, a declarat consilierul social-democrat Eugen Popa, care deţinea funcţia de preşedinte al CJ Alba în momentul preluării imobilului, în anul 2002. Alţi aleşi judeţeni au făcut o descriere mai plastică a tranzacţiei. „Până la urmă noi vindem o cameră situată în fundul unei curţi mari, sau camera din spate a unei case cu un spaţiu generos şi nu imobilul în sine. Preţul consider că este unul potrivit. Cât despre gradul de uzură, eu îl apreciez undeva pe la 40 la sută“, a declarat Gheorghe Iviniş (PDL).
Evaluare corectată
Preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Dumitrel, a decis, în final, amânarea votării proiectului. „Trebuie să fim convinşi că raportul de evaluare este corect, că preţul de plecare este unul corect stabilit. Până la urmă ţinta noastră este să-l vindem la un preţ cât mai bun. Ca atare trebuie să aşteptăm ca specialiştii să facă corecţiile care se impun şi apoi să-l aducem din nou în dezbatere“, a apreciat Ion Dumitrel.
Administraţia judeţeană mizează în vânzarea imobilului la un preţ bun pe poziţia centrală, în apropierea mai multor instituţii publice şi chiar pe lipsa finisajelor şi instalaţiilor. Investitorul şi-ar putea alege astfel, cele mai bune soluţii în raportul funcţionalitate-costuri. Pe de altă parte, liftul care să facă legătura între parter, etajele superioare şi posdul construcţiei a rămas doar pe hârtie. Nici coloanele care asigură alimentarea cu apă, canal, energie electrică nu sunt finalizate. Administraţia ia în calcul şi cererea scăzută de spaţii de birouri din centrul oraşului.