Elevii Colegiului Economic din Alba Iulia combat virtual recesiunea economică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii s-au îmbrăcat în costume medievale pentru a promova agenţia de turism.
Elevii s-au îmbrăcat în costume medievale pentru a promova agenţia de turism.

Tinerii au participat ieri la cea de-a doua ediţie a târgului local al firmelor de exerciţiu. Liceenii îşi fac planuri de business pentru a învăţa cum să facă tranzacţii şi să presteze servicii.

Competiţia se adresează aşa-ziselor firme create de elevii din liceele economice. Societăţile funcţionează asemenea unor firme reale: desfăşoară activităţi economice, prestează servicii şi efectuează tranzacţii virtuale.

Cristina Onu este elevă în clasa a XII-a, la profilul contabilitate. Tânăra a intrat în business în urmă cu un an, când a preluat o firmă virtuală care comercializează produse cosmetice. “Ceea ce fac este o rampă de lansare în carieră. Practic noi punem în practică ceea ce învăţăm la cursuri” a declarat Cristina Onu.

Fiecare firmă de exerciţiu a avut în ultimul an cel puţin 100 de tranzacţii online, într-un sistem naţional la care au acces elevii de la liceele economice. Andrei Muntean este în clasa a XII C şi este managerul unei agenţii de turism.

„Astăzi am vândut 10 vacanţe în Grecia, la preţuri promoţionale de 2.800 de lei“, a declarat Andrei Muntean. Toate tranzacţiile au loc între elevi. „Am cumpărat bilete de vacanţă şi o rochie de domnişoară de onoare“, a spus Diana Năstase, elevă în clasa a XII D.

28 de firme în cadrul liceului

Pentru a participa la târg, elevii şi-au înscris firmele la un fel de Registru al Comerţului, denumit Centrala reţelei firmelor de exerciţiu. „Elevii prind experienţă de pe băncile şcolii. Au posibilitatea de a pune în practică cunoştinţe teoretice, pot face tranzacţii cu alte firme de profil“, a declarat Ramona Cucea, manager de proiect.

În total, de la demararea proiectului, finanţat prin Fondul Social European, au fost înfiinţate 28 de firme de exerciţiu. Primele cinci firme câştigătoare vor participa la faza internaţională de la Bratislava, care va avea loc în noiembrie. În luarea deciziei juriul va cântări numărul de tranzacţii online, materialele promoţionale prezentate la stand şi originalitatea promovării pe piaţa virtuală.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite