Dedeman şi Altex atacă piaţa din Alba Iulia cu investiţii de 16 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alba Iulia este un oraş atractiv pentru marile companii de retail de pe piaţa materialelor de construcţii şi a bunurilor de consum. Două investiţii importante în acest sector de activitate, cu o valoare de aproximativ 16 milioane de euro, vor fi inaugurate până la sfârşitul anului 2011.

Cea mai importantă este complexul comercial Dedeman, evaluat la peste 10 milioane de euro. Cealaltă investiţie este denumită de iniţiatori „Alba Iulia Retail Park“ şi presupune o cheltuirea a şase milioane de euro.

Dedeman angajează 165 de persoane

Centrul comercial Dedeman este construit în zona industrială a oraşului, la intersecţia străzilor Republicii şi Gheorghe Şincai. Investiţia este drulată pe un teren de aproximativ 10.000 de metri pătraţi achiziţionat de la două firme din Alba Iulia: Albalact şi Vinalcool. Surse neoficiale au precizat că preţul terenului au fost cuprins între 1,5 milioane de euro şi 2 milioane de euro. Până în prezent a fost ridicată construcţia şi amenajată parcarea.

„Alba este o piaţă importantă pe piaţa construcţiilor şi amenajărilor interioare. Magazinul va fi inaugurat în perioada octombrie – noiembrie. Principalii noştri clienţi sunt cei care doresc să îşi renoveze şi să îşi repare locuinţele“, au spus reprezentanţii companiei. Clienţii vor ava la dispoziţie o parcare de 295 de locuri. Compania Dedeman aparţine fraţilor Dragoş şi Adrian Pavăl, oameni de afaceri din Bacău, şi este lider naţional în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea.

image

Click pe poze pentru galerie foto cu magazinul Dedeman

Anul trecut a avut o cifră de afaceri de 360 milioane de euro. Investiţia din Alba Iulia va fi magazinul cu numărul 25 al firmei. Proiectul înseamnă locuri de muncă pentru 165 de persoane. CV-uri pot fi depuse la biroul deschis de companie la parterul Hotelului Transilvania. „Cele mai multe posturi sunt pentru vânzători, agenţi de securitate, casieri şi pentru cei care vor manipula mărfurile“, a spus Corneliu Engi, directorul AJOFM Alba. Oferta de angajare este valabilă până în prima parte a lunii septembrie.

Mărci consacrate în Alba Iulia Retail Park

Proiectul „Alba Iulia Retail Park“ este derulat de firma Alba Iulia Commercial Galery SRL pe strada Moţilor, pe un teren amplasat între Kaufland şi Profi. Suprafaţa afectată este de 9.544 metri pătraţi. Investiţia aparţine companiei Cometex Suceava, parte a Altex Group, proprietate a omului de afaceri Dan Ostahie din Piatra Neamţ.

image

Click pe poze pentru galerie foto cu Alba Iulia Retail Park

De altfel, cea mai mare suprafaţă a centrului comercial, de 1.500 metri pătraţi, este rezervată pentru un magazin de produse electrocasnice Altex. „Dezvoltarea unui proiect comercial la Alba Iulia se înscrie în strategia Cometex de dezvoltare şi exploatare a unor centre comerciale în oraşe medii şi mari din România. Proiectul este dezvoltat pe un concept de tip parc comercial, ce va oferi 4 – 6 spaţii comerciale independente cu intrare direct din parcare. Spaţiile comerciale vor fi predate «la roşu» având asigurate conexiunile la utilităţi“, se afirmă într-o prezentare a proiectului de la Alba Iulia.

Pe lângă magazinul Altex, vor mai fi deschise alte patru spaţii comerciale. Sunt stabilite deja prezenţa în centrul comercial a mărcilor Deichman (încălţăminte), Takko (îmbrăcăminte) şi DM (drogherie – cosmetică). Numărul total estimat de locuri de muncă ce vor fi create se ridică la aproximativ 50.

Negocieri cu primăria

„Cele două investiţii sunt rezultatul unor ani de negocieri purtate de conducerea primăriei cu reprezentanţii acestora. Am avut toată disponibilitatea şi i-am ajutat atunci când a fost vorba de eliberarea mai rapidă a documentelor. De asemenea, au fost sprjiniţi prin corelarea accesului şi traficului auto cu căile de comunicaţie din oraş. Suntem deschişi la orice alte iniţiative din partea unor mari companii din ţară“, a spus viceprimarul Paul Voicu.

„Finalizarea investiţiilor sunt importante, în primul rând, datorită locurilor de muncă nou create. Apoi, sunt sume importante d ebani care vor ajunge la bugetul local ca şi taxe şi impozite. Nu în ultimul rând, oferta de produse va fi mai aproape de clienţii din Alba, care vor avea posibilitatea să cumpere la preţuri mai mici“, a spus economistul Cornel Suciu.

Dedeman şi Alba Iulia Retail Park nu sunt singurele afaceri importante din punct de vedere financiar din Alba Iulia, realizate în 2011. În luna ianuarie a fost inaugurată fabrica de condimente Supremia, construită pe un teren de la marginea oraşului. Suma investită a fost de nouă milioane de euro, iar numărul locurilor de muncă nou create s-a ridicat la 130.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite