Cătălin Cădan a filmat un scurtmetraj ce candidează pentru Festivalul de la Cannes

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cătălin Cădan a filmat scurtmetrajul „Supraexpunere", care are şanse să fie proiectat la Cannes Film Festival's Short Film Corner in 2012. Filmul a fost premiat deja la un festival de la Braşov

Cătălin Cădan este unul din cei 14 membrii ai echipei „Salata de filme", care au realizat scurtmetrajul „Supraexpunere“, desemnată de juriu drept cea mai bună peliculă în cadrul proiectului "48 Hour Film Project“, care a avut loc la Braşov la sfârşitul lunii iulie. Competiţia de rang internaţional a început în 2001, în Statele Unite ale Americii, iar  si acum se organizează în 101 oraşe din lume.

Evenimentul de la Braşov a reunit 20 de echipe din România. Fiecare a participat în regim de voluntariat. În urma tragerii la sorţi, echipei „Salata de filme“, în care Cătălin Cădan a fost director de imagine, iar Victor Popa, tot din Alba Iulia, editor de imagine, i-a revenit misiunea de a realize o peliculă din genul thriller/suspans. Organizatorii au stabilit ca scurmetrajul să conţină obligatoriu trei elemente: Daniel sau Daniela Vera, fotograf, ochelari de soare o linie de dialog  „Bine, dar nu de faţă  cu el". Cea mai importantă regulă trasată de organizatori a fost cea legată de timpul de realizare a pelicululei:  48 de ore de la stabilirea condiţiilor.

image

Click pe poze pentru galerie foto

Filmările la pelicula „Supraexpunerea“ au durat o zi, iar pentru montaj a fost alocat acelaşi timp. „Filmarea a fost una «clasică», de pe trepied şi câteva cadre din mână, cadre de urmărire, pentru că a fost nevoie de mişcare. Nu a fost cazul de filmări speciale, subacvatice sau în aer. În timpul filmărilor din teren am folosit doar o macara, pentru un cadru de urmărire pe pe Strada Sforii din Braşov, celebră prin lăţimea îngustă“, a explicat Cătălin Cădan.

Idee venită peste noapte

Scenariul peliculei de 6 minute şi 17 secunde îl are în prim plan pe un fotograf care nu are curajul să-şi exprime sentimentele în faţa femeii de care s-a îndrăgostit. Scurtmetrajul are spre final şi scene dramatice, când fotograful nu are curaj să-şi salveze iubita. Pelicula a fost premiată de juriu la trei categorii: cel mai bun film, cel mai bun montaj şi cea mai bună ilustraţie muzicală.

„Nu pot să spun că doar imaginile au impresionat juriul. Consider că povestea în sine a impresionat. Susţin acest lucru, pentru că totul a pornit de la o idee, venită peste noapte, cum s-ar zice. Am pus multă pasiune, la care s-a adăugat munca în echipă şi a ieşit pelicula «Supraexpunere»“, a subliniat Cătălin Cădan.

Filmul va fi prezentat publicului abia după festivitatea de premiere din aprilie 2012. Dacă va fi apreciat de juriu în primele zece are şansa să fie proiectat la „Cannes Film Festival's Short Film Corner în 2012“. „Pentru mine rezultatul obţinut la Braşov reprezintă recunoaşterea muncii mele şi a echipei. Am demonstrat că se poate face un film de scurt metraj în 48 de ore. Cât de bun a fost..., a apreciat juriul. Din punctul meu de vedere contează foarte mult ce transmite acest film, are un mesaj interesant pentru tinerii de azi“, a mai spus operatorul.

„Televiziunea este un miocrob“

Din 1994, când a absolvit Colegiul Naţional Media din Bucureşti, unde s-a turnat filmul „Liceenii“ clasa de cinematografie, a lucrat timp de 14 ani ca operator de televiziune. „Televiziunea mi-a dat cele mai mari satisfacţii, nu doar pe teren la  ştiri, reportaje pe televiziuni naşionale, dar şi la emisiuni precum "Bucătăria lui Radu", cu Radu Anton Roman, "Urmărire generală" cu Emanuel Isopescu şi „stradă, şcoală şi spital“, realizată de Mihai Tatulici.  Televiziunea este cu adevărat un microb“, a adăugat Cătălin. A dezvoltat în timp pasiune şi pentru fotografie. A absolvit şi două cursuri de specialitate la Şcoala de Arte din Alba Iulia:  tehnica foto şi tehnica video.

Cum ai defini o filmare complexă?
C.C.: „Nu cred că filmarile sunt complexe. Ideea a ceea ce urmează să filmezi poate fi complexă, si asta în cazul în care ai idei sau îţi vin idei. Nu filmarile sau montajul sau efectele speciale sunt dificile, ideea după care trebuie să  filmezi este absolut importantă. Prin  imagini trebuie să transmiţi ceva oamenilor care le privesc, daca reuşeşti înseamna ceva. Şi asta nu se aplica doar in fotografie, televiziune sau cinematografie, este o regula generală.“

Ce-i place: „Îmi place să arăt oamenilor că există şi lucruri bune şi frumoase. Îmi face plăcere să călătoresc cu motocicleta. În timpul filmărilor încerc să  surprind ineditul“, spune cameramanul.
 
Ce nu-i place:
„ Nu-mi place societatea în care trăim. Nu pot să înţeleg  lipsa de respect şi inatitudinea oamenilor“, a încheiat Cătălin.

Profil: Născut 16 februarie 1976, Alba Iulia
Studii: Universitatea AISTEDA, şiinţe juridice
Familie: căsătorit, un copil

Alba Iulia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite