Bulevardul Revoluţiei, strada cea mai aglomerată din Alba Iulia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zona Pieţei Cetate, a Spitalului Judeţean de Urgenţă şi parcarea din vecinătatea Colegiului Militar reprezintă un risc crescut pentru pietoni. Circulaţia pietonală şi cu bicicletele ar trebui încurajată mai mult în municipiu.

Cele mai mari probleme cu care se confruntă albaiulienii sunt traficul aglomerat la orele de vârf, maşinile parcate pe trotuare şi poluarea fonică. Asociaţia pentru Tranziţia Urbană – ATU a realizat astăzi o investigaţie pe străzile din Alba Iulia pentru a identifica punctele vulnerabile ale traficului din municipiu.

„Scopul acestui exerciţiu este acela de a puncta diversele elemente din trafic, semaforizare, mobilier urban, pavaje, maşini parcate, intersecţii, zone cu pericol de accidente“, a spus Simona Zărnescu, coordonatorul proiectului  Active Access, susţinut de Comisia Europeană prin STEER, Inteligent Energy Europe 2008.

image

După o plimbare în principalele zone ale oraşului, la care au participat  şi reprezentanţi ai autorităţilor locale şi ai Poliţiei Alba, s-a ajuns la concluzia că şoferii au întâietate în faţa pietonilor şi bicicliştilor. „În zona spitalului, trecerile de pietoni sunt foarte departe faţă de accesul principal în spital, şi chiar şi bolnavii preferă să  traverseze neregulamentar. Este un risc de accident“, a spus Octavia Stepan, de la Asociaţia pentru Tranziţie Urbană.

image

Aceasta a precizat că un alt punct sensibil din oraş este cel al parcării din zona Liceului Militar. „Nu există trotuar. Nu ai pe unde să te deplasezi ca pieton. La Piaţa Cetate trecerile de pietoni nu sunt amplasate strategic“, a mai spus Octavia Stepan. Aceasta a precizat că există şi  aspectele pozitive: trotuare late, spaţiul verde  suficient şi sensurile giratorii.

Pietoni şi şoferi nemulţumiţi

„Ca pieton şi biciclist e infernal să circuli în oraş, este o bătaie de joc. Nu aş vrea să fiu ciclist începător în Alba Iulia. Eu mă descurc printre maşini, m-am învăţat cu nesimţirea şoferilor. Păcat  că nu se face oraşul întâi pentru oameni şi în al doilea rând pentru maşini. Mă deranjează lipsa continuităţii trotuarelor şi maşinile parcate pe acest spaţiu“, a spus Ştefan Magda, inginer.

Petru Wainberg este nemulţumit de faptul că trebuie să circule cu bicicleta pe trotuar din cauza maşinilor. „Nu e regulamentar să circul cu bicicleta pe trotuar, dar mă simt mai în siguranţă decât pe stradă “, a spus profesorul de 29 de ani. 

image

Poliţiştii din Alba Iulia cunosc problemele cu care se confruntă participanţii la trafic. „Cele mai intens circulate artere sunt Bulevardul Revoluţiei şi Bulevardul 1 Decembrie 1918, pentru că sunt nişte sectoare de drum liniare, care colectează circulaţia de pe celelalte străzi. Se intenţionează realizarea unor piste pentru biciclişti şi roleri în zone circulate. Există posibilitatea ca numărul accidentelor să crească pe aceste două străzi“, a spus subcomisarul Dan Toma, din cadrul Serviciului Rutier Alba. „Cele mai multe accidente în care sunt implicaţi pietonii sunt în zona pieţei Cetate, în zona Magazinului Unirea şi cartierul Ampoi“, a mai spus Dan Toma.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite