Albaiulianul Ionuţ Huszar pune pe direcţie navele de lux din Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ionuţ Huszar prezintă un proiect realizat pentru firma din Olanda
Ionuţ Huszar prezintă un proiect realizat pentru firma din Olanda

Ionuţ Huszar lucrează de acasă pentru o firmă din Olanda care produce componente pentru şantiere navale din toată Europa. Printre proiectele în care a fost implicat albaiulianul se numără cârma unui iaht de de lux, care l-a costat pe proprietar 75 de milioane de euro.

La 28 de ani, Ionuţ Huszar, absolvent al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, este unul dintre cei mai apreciaţi angajaţi ai companiei olandeze Van der Velden Marine Systems. Din biroul său din Alba Iulia, tânărul proiectează partea de guvernare, respectiv cârma şi motorul hidraulic, pentru diverse nave.

A ales România în locul Olandei

Ionuţ Huszar a ajuns să lucreze pentru compania olandeză în 2006, la recoamndarea unui văr, de asemenea angajat. După ce a trecut de un prim test, a fost cooptat în echipa companiei şi specializat timp de aproape doi ani la Rotterdam.

„Interviul l-am dat în ţară, cu un olandez, iar apoi am plecat în Olanda. Ajuns acolo, am fost repartizat lângă un coleg care s-a ocupat de mine şi  m-a iniţiat în acest domeniu“, a declarat albaiulianul. După doar trei luni de zile de la începutul stagiului, i s-a propus să rămână în Olanda, dar a refuzat şi s-a întors acasă, în Alba Iulia.

A profitat şi de faptul că Van der Velden Marine Systems şi-a deschis o reprezentanţă în România, la Galaţi, şi şi-a amenajat un birou chiar în propriul apartament. Alături de un specialist gălăţean, Ionuţ este singurul singurii român care proiectează sisteme de manevră pentru firma olandeză.

„În Olanda, pentru o astfel de activitate ai un salariu de 3.000-3.500 de euro. În ţară câştig mai puţin de 1.000 de euro, însă n-aş mai merge să lucrez în Olanda pentru că vreau să rămân alături de familia mea”, a afirmat inginerul albaiulian.

Proiecte după desene

El primeşte de la firma olandeză caracteristicile principale ale navelor şi desene cu structura din spate a vaselor. „După ce am toate aceste date, fac un calcul de dimensionare şi apoi încep să concep planul general. Acesta e începutul proiectului. Planul general se trimite la client, pentru aprobarea dimensiunilor generale, iar ulterior aprobării, fac desenele de execuţie. Odată finalizate, aceste desene le trimit în Olanda, la biroul de clasificare”, a explicat Ionuţ Huszar.

Compania din Rotterdam nu construieşte efectiv vapoarele, ci doar oferă componente şantierelor navale din Europa, astfel că „produsele“ lui Ionuţ Huszar au ajuns în Italia, Spania, Franţa sau Rusia.

Cârmă pentru un iaht de milioane

Până în prezent, albaiulianul a proiectat componente pentru aproximativ 20 de iahturi şi alte 30 de nave fluviale şi oceanice. Pentru proiectarea părţii de guvernare a unui iaht sau a unei nave oceanice lucrează aproximativ trei săptămâni, în timp ce pentru cârma unui vas fluvial îi ajung trei zile ca să facă proiectul.

Printre realizările cu care se mâîndreşte se numără cârma unui iaht de 75 de metri lungime, care l-a costat pe proprietar 75 de milioane de euro. Iahtul se numeşte Ocean Victory şi a fost construit în 2009 pe şantierul Feadship De Vries.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite