Alba Iulia: Podul rutier de peste râul Mureş, redeschis circulaţiei pentru maşinile sub 7,5 tone

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul a fost închis mai bine de două luni
Podul a fost închis mai bine de două luni

Podul de peste râul Mureş dintre Sebeş şi Alba Iulia situat pe DN1 a fost redeschis circulaţiei rutiere, deocamdată doar pentru vehiculele cu o capacitate mai mică de 7,5 tone. Tronsonul în lungime totală de aproape 280 de metri, s-a aflat în reabilitare totală în ultimele două luni.

„Traficul a fost reluat doar pentru autoturisme şi pentru autoutilitare, maşinile mai mari de peste 7,5 tone urmând să circule în continuare, deocamdată, pe rutele ocolitoare“, a precizat Ovidiu Popa, director la Secţia de Drumuri Naţionale Alba.

Maşinile de tonaj mare pot circula în continuare pe cele două rute ocolitoare: Alba Iulia – DN 74 – Abrud – DN 74 – Brad – DN 76 – Deva – DN 7 – Orăştie – DN 7 – Sebeş şi Alba Iulia – DN 1 – Teiuş – DN 14 B – Blaj – DN 14 B – Copşa Mică – DN 14 – Sibiu – DN 1 – Sebeş.

Companiile şi firmele din judeţ sunt afectate în continuare de faptul că maşinile care ar trebui să le aprovizioneze sau să transporte marfă afară din judeţ sunt direcţionate pe rutele ocolitoare, adăugând astfel câţiva zeci de kilometri la fiecare călătorie.

„În luna octombrie pierderile companiei Kronospan au crescut până la 100.000 euro“, au precizat reprezentanţii companiei Kronospan. „Avem pierderi foarte mari. Suntem la pământ cu aprovizionarea, cu materia primă. Pentru luna octombrie valoarea pierderilor se ridică la peste 100.000 de euro“, a afirmat Cosmin Capră, directorul general al companiei Holtzindustrie Schweighofer.

Podul de pontone va fi demontat

Podul de pontoane ridicat de Ministerul Apărării peste râul Mureş va fi demontat. „Podul ridicat în aval de podul reabilitat şi care a reprezentat o variantă provizorie pentru asigurarea continuităţii traficului de mic tonaj pe, pe parcursul efectuării lucrărilor de reparaţii la tronsonul rutier, va fi demontat în următoarele zile “, a mai adăugat Ovidiu Popa, director SDN Alba.

Tronsonul a fost închis circulaţiei pe 15 septembrie, în vederea reabilitării. Până acum, muncitorii de la firma care a câştigat licitaţia, SC Fulga SRL, din Negreşti Oaş, judeţul Satu Mare, au lucrat la elementele de rezistenţă, dar şi la cele de infrastructură.
Finalizarea lucrărilor, potrivit datelor afişate pe un panou amplasat în apropierea obiectivului,  a fost estimată pentru fârşitul lunii februarie 2011.

„Trebuie să mai lucrăm la liniile de rosturi, la partea de finisaje, să facem aleile pentru traficul pietonal. În ceea ce priveşte lucrările la partea de infrastructură se vor face în funcţie de vreme“, a declarat Ovidiu Popa.

Valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a podului a fost estimată de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj la aproape 5,2 milioane de lei.
De la ridicarea în urmă cu 60 de ani , podul nu a fost supus niciodată unei reparaţii capital. Au fost executate  în timp doar plombări la carosabil.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite