Alba Iulia: Pelerin în „El Camino“. A mers pe jos 800 de kilometri în Spania

Andrei Puiu, de 24 de ani, a ales această aventură pentru a se decide ce va face în viitor. Tânărul student a parcurs traseul cultural-religios cunoscut în toată lumea sub numele de „El Camino“. La întoarcere a decis să plece să practice medicina în Germania.

Un tânăr în vârstă de 24 de ani din Alba Iulia, proaspăt absolvent al facultăţii de medicină, a parcurs pe jos 800 de kilometri în nordul Spaniei. Andrei Puiu a participat singur la această aventură, timp de 26 de zile, în luna iunie 2010.

Ruta parcursă de tânărul albaiulian face parte dintr-un traseu turistic cultural-religios parcurs în fiecare an de zeci de mii de turişti. Pelerinajul este cunoscut de sute de ani sub denumirea de „El Camino“ şi are ca punct de sosire oraşul Santiago de Compostela, situat în provincia Galicia la aproximativ 100 de kilometri de coasta Atlanticului.

„Am vrut să fiu doar eu cu mine însumi“

„Eu am ales traseul nordic, chiar dacă este mai dificil, cu plecare din oraşul Irun, aflat la graniţa cu Franţa. Am mers mai mult pe coasta Ocanului Atlantic, am trecut prin oraşele Santander şi Oviedo, după care am ajuns în Santiago de Compostela. Mi s-a părut un moment bun să fiu singur şi să mă gândesc la ce voi face pe viitor. Am vrut să fiu doar eu cu mine însumi, să ies din mediul în care eram în fiecare zi şi să îmi pun ordine în planuri“, a spus Andrei Puiu.

În Laredo, pe plajă

A plecat din România în 5 iunie, iar în 2 iulie s-a întors în ţară. A cheltuit aproximativ 500 de euro, fără costul biletelor de avion. „Am avut mai puţin timp la dispoziţie pentru că mai aveam examene la facultate. A fost o experienţă deosebită. Cred că fiecare poate să descopere altceva“, a afirmat tânărul.

A parcurs aproximativ 30 de kilometri în fiecare zi pe şosele asfaltate, pe drumuri de pământ, prin păduri şi peste dealuri. Nu s-a rătăcit pentru că traseul este marcat cu săgeţi galbene şi cu simbolul pelerinajului, imaginea unei scoici. Chiar dacă în toate localităţile există hoteluri în care cazarea costă cinci euro pe noapte, el a ales să doarmă şi în cort pentru a încheia mai repede aventura.

În Finisterre, „la capătul lumii“

A avut însă şi moment mai puţin plăcute. „În cursul unei săptămâni a plouat foarte mult, iar apele unui pârâu s-au umflat şi nu am putut merge mai departe. A trebuit să mă întorc şi să deviez de la traseu“, a afirmat studentul.

„Mai rămân un an în România“

Pe drum s-a întâlnit şi s-a împrietenit cu oameni din toată lumea. „În prima săptămâna am mers mai mult singur. Apoi m-am împrietenit cu un cuplu de canadieni. Ne întâlneam serile în acelaşi loc. Pe final am mers cu un german care era a şasea oară în pelerinaj. Am văzut mulţi oameni care făceau traseul în scop religios, alţii doar ca o aventură, dar şi turişti veniţi în scop sportiv“, a mai spus Andrei Puiu.

În Santander, pe coasta oceanului

Tânărul absolvit Facultatea de Medicină, specializarea Radiologie şi Imagistică, la Cluj-Napoca. Mai are de susţinut câteva examene şi licenţa în luna septembrie. Aventura în Spania l-a ajutat să se decidă ce va face în viitor. „Mai rămân un an, după care voi pleca în Germania. Cât mai stau în ţară vreau să mă pun la punct cu limba. Să practici medicina în România e foarte complicat“, a dezvăluit Andrei.

Împreună cu Tjasa din Slovenia, în Guemes

El Camino de Santiago este un traseu cultural şi religios străbatut pe jos de oameni de pe toate continentele. Anual ajung pe jos la Santiago de Compostela peste 150.000 de pelerini şi aproape trei milioane de turişti. Renumele acestui traseu şi probele fizice sau psihice au facut din Camino o atracţie în toată lumea.