Alba Iulia: ING Asigurări de Viaţă, acuzată de un fost client de dezinformare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ciprian Savencu este hotărât să îşi caute dreptatea în justiţie
Ciprian Savencu este hotărât să îşi caute dreptatea în justiţie

Ciprian Savencu, din Alba Iulia, afirmă cu nu a ştiut despre unele clauze ale contractului de asigurare. Bărbatul a făcut plângeri la OPC şi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi este hotărât să acţioneze societatea în justiţie

Ciprian Savencu, de profesie economist, a semnat un Plan Financiar Regal pe o perioadă de 21 de ani, în 28 ianuarie 2009. A fost motivat în acest demers de avantajele care i-au fost prezentate la momentul respectiv în privinţa sistemului de asigurare şi economisire.

Contract anulat din motive financiare

„În luna august 2010, pe fondul scăderii veniturilor personale, am decis să anulez acest contract. Am solicitat să primesc parte din sumele cotizate, în total 2.505 lei. Am fost înştiinţat că nu o să primesc nimic deoarece în primii trei ani de cotizare nu există posibilitatea aceasta“, a spus Ciprian Savencu. Bărbatul a completat că această informaţie a fost una nouă pentru el.

„Nu am ştiut nici în momentul semnării şi nici până în prezent acest aspect. Nu mi-au fost măcar prezentate verbal şi nu ştiam că există aşa ceva şi nici vreo clauză prin care dacă vreodată o să încetez să mai plătesc poliţa să nu mi se poată restitui sumele platite de-a lungul contractului“, a completat economistul.

A fost informat doar că această condiţie este prevăzută într-un document denumit ”Condiţiile Specifice ale Contractului”, pe care susţine că nu l-a văzut şi nu l-a semnat. Ciprian Savencu a făcut depus reclamaţii la ING, OPC şi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. A primit răspunsuri negative.


Acuzaţii respinse

„ING Asigurări de Viaţă susţine şi practică o comunicare transparentă şi corectă cu clienţii săi, respectând legislaţia în vigoare referitoare la informarea clienţilor cu privire la contractul de asigurare încheiat. Funcţionarea contractului de asigurare are la baza condiţiile contractuale, prezentate la încheierea cererii de asigurare“, susţine Alice Timus, manager Divizie Reclamaţii&Investigaţii din cadrul ING, în răspunsul la plângerea formulată de clientul din Alba Iulia.

Un răspuns similar a primit şi de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). „S-au prezentat toate informaţiile obligatorii anterior semnării cererii de asigurare inclusiv estimarea detaliată a evoluţiei contractului în care se menţionează în mod expres că pe parcursul primilor 3 ani de asigurare valoarea de răscumpărare este 0“, susţine Doina Maria Condor, şef Reprezentanţă CSA Cluj.

Ciprian Savencu respinge, însă, aceste afirmaţii şi spune că restul documentelor anexe cererii le-a primit după ce a solicitat anularea contractului. Este hotărât să continue demersul în justiţie. „Trebuie obligaţi să înştiinţeze clienţii despre aceste clauze deosebit de importante şi să aibă semnături pe aceste condiţii de care nu ştie nimeni“, a mai spus fostul client al firmei de asigurare.

Alba Iulia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite