Cum explică CNADNR întârzierea lucrărilor la autostrada Sebeş - Turda. Doar 10 km au autorizaţie de construcţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Sebeş - Turda, lotul 4, în judeţul Cluj
Autostrada Sebeş - Turda, lotul 4, în judeţul Cluj

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) face precizări în legătură cu întârzierea lucrărilor pe cele patru loturi ale autostrăzii Sebeş - Turda. Potrivit companiei, contractele de lucrări ale proiectului sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare şi execuţie), iar, în conformitate cu prevederile contractului, antreprenorul trebuie să proiecteze şi să execute lucrările aferente.

Astfel, în cadrul acestora este prevăzută o perioadă de 4 luni pentru realizarea proiectării şi o perioadă de 18 luni pentru realizarea execuţiei lucrărilor.

„În contextul în care pentru Loturile 1 şi 2 ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 2.12.2014, iar pentru Loturile 3 şi 4 ordinul de începere a fost emis în data de 20.05.2014, precizăm că data contractuală de finalizare a lucrărilor este 2.10.2016, respectiv 20.03.2016. Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depăşeşte perioada de eligibilitate a POST 2007 – 2013 (31.12.2015), dar ţinând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană şi AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic şi financiar. De asemenea, luând în considerare stadiul evoluţiei contractelor de lucrări, precum şi mecanismele contractuale şi legale de realizare ale acestora, dar şi plata aferentă, s-a propus ca fazele proiectului „Construcţia Autostrăzii Sebeş – Turda” să fie în cuantum de:

Faza 1: 442.242.221,89 lei fără TVA (POS-T 2007-2013)

Faza 2: 1.539.346.225,22 lei fără TVA (POIM 2014-2020)

În ceea ce priveşte emiterea autorizaţiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări: până la această dată s-au obţinut autorizaţii de construire pentru:

Lotul 2 – Secţiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 – km 22 + 500 şi km 25+ 300 – km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;

Lotul 4 – Secţiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 – km 68 + 550): emisă în data de 17.03.2015 şi celelalte secţiuni (cuprinse între km 53+700 – km 64+500 şi km 68+550-km 70+000): emise în data de 1.09.2015. 

Pentru celelalte sectoare, autorizaţia de construire este condiţionată de:

Lotul 1 – Secţiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 – km14+000) – finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu; secţiunea 2 şi 3 (cuprinse între km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeş şi km 14+000 – km 17+000) – finalizarea proiectării şi revizuirea acordului de mediu;

Lotul 2 – Secţiunea 2 şi 3 (cuprinse între km 22 + 500 – km 25 + 300, km 26 + 100 – km 41+250) – finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu;

Lotul 3 – întreg sectorul (cuprins între km 41+250 – km 53+700) – finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu;

Lotul 4 – anumite zone neautorizate anterior din cauza Acordului de mediu – finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu.

Precizăm că întârzierile înregistrate în cadrul acestor contracte au ca şi cauze principale finalizarea cu întârziere a proiectelor tehnice de către antreprenori, obţinerea cu dificulatate a avizelor şi/sau acordurilor necesare în vederea emiterii autorizaţiei de construire.

În ceea ce priveşte acordul de mediu, precizăm că acesta a fost obţinut la nivelul studiului de fezabilitate, iar soluţiile tehnice au suferit actualizări/modificări din cauza dezvoltării şi realizării de către antreprenori a proiectului tehnic. Astfel, pentru ca soluţiile tehnice ce vor fi realizate în teren să asigure respectarea tuturor prevederilor acordului de mediu, este necesar ca acestea să fie notificate de către ANPM în vederea întreprinderii procedurilor legale în materie şi obţinerea unui acord de mediu în concordanţă cu proiectul tehnic finalizat.

De asemenea menţionăm că, conform prevederilor contractuale, în cazul în care termenul contractual de finalizare a contractelor nu este respectat de către antreprenori din culpa acestora, CNADNR SA este îndreptăţită să aplice penalităţi pentru întârziere”, transmite CNADNR, într-un comunicat de presă.

Pe aceeaşi temă:

Încă un pas pentru începerea lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. A fost atribuit contractul de supervizare

Exproprieri pe lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda. Statul plăteşte aproape 800.000 de lei pentru 772 imobile din Alba şi Cluj

Lucrările la autostrada Sebeş - Turda pot fi reluate pe trei loturi. APM Alba a emis autorizaţia integrată de mediu

 

Scandal pe autostrada Sebeş - Turda: constructorii au blocat complet accesul spre un cimitir şi spre terenurile oamenilor, lângă Aiud

VIDEO Filmare aeriană cu autostrada Sebeş - Turda. Lucrările pe loturile 3 şi 4 sunt în grafic

 

VIDEO Start timid în executarea lucrărilor pe autostrada Sebeş - Turda

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite