Ce reprezintă numărul de stele la un hotel. Serviciile exacte pe care trebuie să le ofere în funcţie de fiecare clasificare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hotelurile oferă servicii în funcţie de numărul de stele la care sunt clasificate
Hotelurile oferă servicii în funcţie de numărul de stele la care sunt clasificate

Numărul de stele al unui hotel indică, de cele mai multe ori, nivelul de servicii şi facilităţi oferite clienţilor. În Europa există un sistem denumit Hotrec, universal valabil în 25 de ţări, la care a aderat şi România. Cu toate acestea, în ţara noastră, de foarte multe ori, numărul stelelor nu echivalează cu calitatea serviciilor oferite.

În România, normele de clasificare în vigoare ţin cont de normele utilizate în ţările europene cu turism dezvoltat, care au aderat la sistemul Hotrec, precum şi de recomandările Organizaţiei Mondiale a Turismului cu privire la condiţiile minime de clasificare.

Conform legislaţiei, structurile de primire turistice se clasifică pe stele şi, respectiv, flori în cazul pensiunilor turistice, în funcţie de anumite caracteristici. În România şi în multe alte ţări, clasificarea se face pe bază a două criterii majore:

- suprafaţa şi echipamente: suprafaţa camerelor, echiparea sanitară, mobilier şi alte accesorii;

- criterii calitative: calitatea mobilierului, serviciile oferite şi calitatea acestora.

Potrivit sistemului european de clasificare, serviciile ce ar trebui oferite de hoteluri în funcţie de numărul stelelor sunt următoarele:

1 stea – rangul “turist” 

- 100% din camere au grup sanitar propriu 

- Curăţenie zilnică 

- Televizor în cameră 

- Mobilier 

- Factură pentru servicii 

 2 stele – rangul “standard” 

 (în plus faţă de hotelurile de o stea) 

- Mic dejun inclus în preţul cazării 

- Lampă de citit lângă pat 

- Gel de dus 

-P rosoape şi lenjerie în cameră 

- Se poate face plată prin cărţi de credit 

  

 3 stele – rangul “confort” 

- Recepţie deschisă cel puţin 14 ore 

- Staff bilingv 

- Serviciu de bagaje 

- Băutură oferită în cameră 

- Telefon în cameră 

- Acces internet 

- Uscător de păr 

- Loc de depozitare al bagajului 

- Curăţătorie 

- Sistem de înregistrare a plângerilor 

4 stele – rangul ”First class” 

- Recepţie deschisă cel puţin 18 ore 

- Lobby cu bar 

- Mic dejun şi room service 

- Mini bar 

- Fotoliu/canapea în cameră 

- Halat de baie şi papuci la cerere 

- Produse cosmetice în cameră 

- Restaurant

5 stele – rangul “Deluxe” 

- Recepţie deschisă 24 de ore 

- Staff care vorbeşte mai multe limbi 

- Portar şi parcare cu valet 

- Concierge 

- Sală de recepţie 

- Primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori şi un cadou în cameră 

- Minibar, roomservice non stop 

- Presă de haine (returnare într-o oră) 

- Serviciu de curăţare a pantofilor 

În Europa, aceste standarde sunt respectate în majoritatea ţărilor. În general, ratingurile pe stele pot fi sumarizate astfel:

O stea – Minimul necesar 

Un pat şi o baie, fără restaurant dar s-ar putea să fie unul în apropiere. Astfel de hoteluri sunt deţinute de proprietari persoane fizice care nu-şi pot permite să ofere mai mult decât un acoperiş deasupra capului. 

Două stele – Tot minimul necesar cu câteva facilităţi în plus deoarece un hotel de două stele poate face parte dintr-un lanţ mai mare. Telefon inclus dar televizorul poate fi adăugat că opţiune extra. De asemenea, oferă serviciu de curăţenie în camere. 

Trei stele – Mai mult comfort 

Oferă camere mai mari, cu mobilier modern, televizor întotdeauna. Hotelurile de trei stele preferă să se poziţioneze lângă obiective turistice, sau în caz contrar, se specializează pentru turismul de afaceri. 

Patru stele – Hotele superioare 

Astfel de hoteluri ocupă o suprafaţa mai mare şi au foarte multe facilităţi în plus precum săli de fitness, piscine, locuri de joacă, room service, spa-uri. 

Cinci stele – Lux 

Hotelurile de cinci stele sunt printre cele mai luxoase din lume. Totul, de la structură clădirii până la cearceafuri, este o operă de artă. Multe dintre aceste hoteluri îţi pun la dispoziţie un asistent personal, iar camerele pot să vina cu jacuzzi, televizor cu plasmă, dvd player, produse cosmetice de lux. Majoritatea au în incintă restaurante gourmet, mai multe piscini, day spa, sală de fitness, terenuri de tenis / golf. 

Citiţi şi:

Aventura unui preot din Transilvania în America: strămoşul românilor din diaspora s-a împrietenit cu Benjamin Franklin

Primul român ajuns primar în Spania lucrează fără salariu pentru comunitate: „M-au votat spaniolii din comună“

Satul din Apuseni care dispare cu încetinitorul. Cum era viaţa la Muntari, locul unde oamenii trăiau din minerit

Minerul legendar din Roşia Montană. A construit şapte biserici şi şcoli în Munţii Apuseni cu banii câştigaţi în subteran

Schiorul din Alba care vrea să ajungă la Olimpiada din Coreea de Sud. Cum se luptă sportivul să strângă 25.000 de euro

Cum se făcea publicitate în comunism. Reclamă celebră în epocă la PECO: „Poate oare un trabant remorca un elefant?“

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite