Alba Iulia: Drumul expres Sebeş – Turda „demolează“ 10 case din Oarda de Jos. Vezi aici datele tehnice al proiectului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoseaua va avea 74 de kilometri şi va costa 200 de miloane de euro. Deşi toată documentaţia este finalizată, Ministerul Transporturilor nu a luat o decizie privind demrarea investiţiei. Drumul va fi gata în trei ani de la data începerii lucrărilor.

Autostrăzile Transilvania şi Colidorul IV Nădlac – Bucureşti vor fi legate între ele, în judeţele Alba şi Cluj, prin drumul expres Sebeş – Turda. Drumul va avea o lungime totală de 74 de kilometri, din care 65 de kilometri pe teritoriului judeţului Alba, două benzi de circulaţie pe sens, iar viteza de rulare prognozată va fi de 120 de kilometri pe oră.

Gata în trei ani

Prin Alba, drumul va fi construit pe teritoriul administrativ al oraşelor Sebeş, Alba Iulia, Teiuş şi Aiud, respectiv a comunelor Ciugud, Sântimbru, Galda de Jos, Mirăslău şi Unirea. În judeţul Cluj, drumul va trece prin Moldoveneşti şi Mihai Viteazul, după care se va uni cu Autostrada Transilvania. 

Proiectul presupune realizarea a 29 de pasaje peste căi rutiere, căi ferate şi ape curgătoare, cel mai mare, în lungime de 656 metri, urmând să fie construit peste râul Mureş în zona Alba Iulia. De asemenea, în zonele Aiud şi Unirea se vor construi două tuneluri cu lungimi de 500 metri, respectiv 580 metri.

„Pentru realizarea drumului expres este prevăzută o perioadă de execuţie de trei ani. Pentru construcţia drumului va fi necesară exproprierea a 593 hectare de teren, mare parte aflat în proprietate privată şi vor fi afectate reţelele de utilităţi. Proiectul prevede demolarea a zece imobile de locuit în Oarda şi a unor anexe în Sîntimbru, Galda de Jos, Aiud, Mirăslău şi Moldoveneşti“, se afirmă în documentaţia privind emiterea acordului de mediu aflată în dezbatere publică la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului.

Negocieri pentru demolarea caselor

Imobilele ce urmează a fi demolate sunt amplasate între localităţile Oarda de Jos şi Oarda de Sus, pe unde a fost stabilit traseul drumului. Discuţii cu proprietarii locuinţelor au existat deja însă deocamdată nu s-a ajuns la un acord din partea acestora. Problema va fi rezolvată în momentul identificării sursei de finanţare şi demarării investiţiei. Evaluarea iniţială a dus la descoperirea a 40 de situri arheologice pe traseul viitorului drum, care vor fi cercetate în perioada de construcţie.

Costurile totale sunt estimate la valoarea de 200 de milioane de euro. Deşi toate studiile sunt realizate, la nivelul Ministerului Transporturilor nu a fost luată o decizie finală privind începerea lucrărilor şi alocarea finanţării. Oraşele Sebeş, Teiuş şi Aiud, vor fi în continuare afectate de prezenţa în zonele centrale a autovehiculelor care se deplasează pe drumul naţional nr. 1.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite