Legenda Chanel no. 5, din perspectivă masculină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brad Pitt este primul bărbat care promovează parfumul Chanel no. 5 din istoria parfumului franţuzesc
Brad Pitt este primul bărbat care promovează parfumul Chanel no. 5 din istoria parfumului franţuzesc

Cea mai importantă confirmare a senzualităţii feminine vine din partea unui bărbat. Aşa pare să spună noua reclamă a celui mai bine vândut parfum din lume, Chanel no. 5, care are o imagine inedită, începând din această săptămână: actorul Brad Pitt.

În 1921, Chanel no. 5 era primul parfum care îmbina, într-un singur flacon, nu mai puţin de 80 de arome diferite. Astăzi, după 91 de ani şi după ce a devenit cel mai bine vândut parfum din lume, Chanel no. 5 se remarcă tot printr-o premieră, privită cu scepticism de critici. Un bărbat este noua imagine a „aromei feminităţii", cum a fost supranumit parfumul creat de Ernest Beaux pentru Coco Chanel.

Bineînţeles, un produs cu un asemenea renume nu putea fi reprezentat de orice bărbat. „Brad Pitt este binecuvântat cu un talent legendar, faimă şi cu frumuseţe masculină, de aceea, niciun alt actor nu se compară cu el. Desigur, la fel se poate spune şi despre Chanel no. 5." Aşa justifică reprezentanţii brandului alegerea lui Brad Pitt, într-un comunicat de presă.

O unealtă în arsenalul de seducţie al femeii

Încă de la începuturile sale, Chanel no. 5 a spart barierele create de celelalte parfumuri de pe piaţă. În primul rând, formula sa complexă l-a deosebit de restul produselor de parfumerie încă de la lansare. În 1921, parfumurile elegante, „respectabile", aveau în compoziţie o singură esenţă florală. Doar cele considerate provocatoare şi care erau folosite cu precădere de curtezane răspândeau o aromă mai complexă.

Ei bine, în acest context, Coco Chanel a scos pe piaţă Chanel no. 5, cu iasomie, considerată una dintre cele mai senzuale arome, alături de alte 79 de esenţe florale distincte. Încă de atunci, No. 5 s-a poziţionat ca o unealtă în arsenalul de seducţie al femeilor puternice. Tot pentru a accentua calitatea de seducător a legendarului parfum feminin, în noua reclamă, unul dintre cei mai sexy bărbaţi ai momentului, şi nu o femeie, vorbeşte despre Chanel no. 5. „Pentru a păstra vie o legendă, trebuie să schimbi mereu punctul de vedere asupra ei", declara, în comunicatul de presă, Andrea d'Avack, preşedinta departamentului de Frumuseţe şi Parfumerie al mărcii franţuzeşti Chanel.

Citeşte şi:

Chanel no. 5, un parfum care persistă

Un succes sau un eşec?

„Nu este o călătorie. Toate călătoriile se sfârşesc, dar noi mergem mai departe. Lumea se învârteşte, iar noi ne învârtim cu ea. Planurile dispar, visurile preiau controlul. Dar oriunde merg, iată-te. Norocul meu, soarta mea, averea mea. Chanel no. 5. Inevitabil." Acestea sunt cuvintele lui Brad Pitt în spotul alb-negru, pus în scenă de Joe Wright, regizorul filmelor „Mândrie şi prejudecată" (2005) şi „Anna Karenina" (2012).

În doar două zile, reclama Chanel no. 5 al cărei personaj principal este Brad Pitt a acumulat peste două milioane de vizualizări pe YouTube
şi aproape tot atât de multe critici. „Noua reclamă capătă tot mai multă atenţie pentru că este un nonsens. [...] Monologul existenţial al lui Brad Pitt ar putea fi rupt din prezentarea filmului «Pomul vieţii», al lui Terrence Malick", spunea, într-un articol, Erik Hayden, editor al săptămânalului american „Time".

„Vanity Fair" are o atitudine mai blândă şi vede diferit noua metodă de promovare a legendei Chanel no. 5. „Numindu-l pe Pitt ca noua imagine a parfumului emblematic, casa Chanel se întoarce, subtil, la originile sale, când îmbina femininul cu masculinul. De
altfel, Coco Chanel a revoluţionat în mod inteligent moda feminină preluând elemente din dulapul de haine al iubitului ei", scrie editorul Amy Fine Collins, în ediţia de noiembrie a revistei „Vanity Fair".

Până la Brad Pitt, imaginile parfumului feminin cu cele mai mari vânzări din lume au fost Catherine Deneuve, Candice Bergen, Suzy Parker, Ali MacGraw, Lauren Hutton, Carole Bouquet, Estella Warren, Nicole Kidman şi Audrey Tautou.

   

Marilyn Monroe
Catherine Deneuve
Audrey Tautou

Secretul bine păstrat al numărului 5

„Reţeta" Chanel no. 5 este un secret, nu se cunosc cu exactitate toate ingredientele care-i alcătuiesc aroma dulce şi puternică. Acesta este însă doar unul dintre factorii care au garantat succesul legendarului parfum.

Simplitatea sticlei, capacul care imită geometria Pieţei Vendôme din Paris şi numele aparent banal au făcut din Chanel no. 5 parfumul cu care se identifică milioane de femei din întreaga lume, de 90 de ani încoace. De altfel, forma sticlei a fost ridicată la rang de artă de Andy Warhol, care a realizat o serigrafie Chanel no. 5. Şi Diana Vreeland, unul dintre cei mai renumiţi editori de modă ai tuturor timpurilor, spunea despre flaconul de parfum că este „cel mai bun ambalaj al unui parfum... cel mai distins lucru pe care Coco Chanel şi-a pus vreodată numele".

Numele, atipic pentru un parfum, are două explicaţii. Prima este banală: doamna Chanel a ales a cincea mostră de parfum din varietatea de arome pe care i le-a prezentat parfumierul Ernest Beaux.

Cea de-a doua explicaţie este înclinaţia lui Coco Chanel către numerologie. Încă de la vârsta de 12 ani, când a ajuns la mănăstirea-orfelinat Aubazine, Chanel a crezut în puterea numărului 5, pe care îl considera ca ascunzând semnificaţia mistică a oricărui lucru. Aşa se explică de ce lansarea parfumului a avut loc pe data de 5 a lunii mai (a cincea lună), anul 1921. De altfel, toate lansările colecţiilor de rochii Chanel aveau loc pe data de 5 mai.

Citeşte şi:

Noua reclamă cu Brad Pitt pentru Chanel no. 5, intens criticată/ VIDEO

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite