EȘEC TOTAL Utilizatorii Google+ își anulează conturile în masă
0
Traficul rețelei de socializare Google Plus a scăzut dramatic. Peste 60% din utilizatori și-au șters conturile.
La nicio lună de când Google+ a renunțat la sistemul pe bază de invitații și și-a deschis „porțile" publicului larg, traficul a scăzut cu peste 60 de procente după o creștere de 1200%.
Aclamată ca o revoluţie în spaţiul virtual, deoarece oferea noi opţiuni utilizatorilor, Google+ a avut la început cea mai mare rată de creştere dintre toate reţelele socializare. Deși numărul de useri a fost foarte mare la început, 60% dintre cei care și-au creat conturi s-au hotărât să îl șteargă. Explicația este simplă: utilizatorii nu au găsit niciun motiv pentru a sta pe Google+.
Google+ versus Facebook, o luptă pierdută din start
Înainte de lansarea de pe 20 septembrie, când s-a dat undă verde tuturor pe Google+, numărul utilizatorilor a ajuns la 25 de milioane. Dar competiţia cu Facebook nu se dă neapărat în cifre exacte, ci în volumul de informaţii postate de către fiecare persoană care și-a creat un cont. Astfel, conform studiilor, momentul de apogeu al Google+ a fost atins pe 21 iulie, când utilizatorii au avut o activitate intensă, postând multe linkuri, fotografii și statusuri. De atunci însă, traficul a scăzut continuu.
Din august și până în septembrie, numărul postărilor de pe noua reţea socială a scăzut cu 41%, de la 0,68, la 0,40 postări pe zi de persoană, conform blogului de tehnologie Gizmodo. Explicaţia acestui declin poate fi şi faptul că două treimi din utilizatori aleg să împărtăşească informaţii unui număr limitat de prieteni, dintr-un anumit cerc.
Traficul de pe Google+ în cădere liberă
După lansarea Google+, traficul a fost în cădere liberă, scăzând cu peste 60%, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Chitika Insights. Acest lucru înseamnă că, din cei 25 de milioane de utilizatori cât existau înainte de lansare, acum Google+ mai are aproximatix 15 milioane de utilizatori, în timp ce competitorul său direct, Facebook a ajuns la 800 milioane de utilizatori acțivi.
„Atragerea de utilizatori pe site-urile de socializare este limitată. Pentru a supraviețui trebuie să ieși în evidență cu ceva și să oferi un serviciu pe care alții nu îl au", se arată în raport.
În ciuda asemănărilor extrem de mari, Eric Schmidt, directorul general al Google, susținea într-un interviu că există câteva diferențe definitorii care departajează cele două rețele concurente, Google+ având avantajul unui control mai bun asupra setărilor de confidențialitate.
Și butonul +1 a fost un avantaj. De cân a fost lansat, butonul +1 a fost instalat pe milioane de site-uri de pe web, înregistrând peste 4 miliarde de afişări în fiecare zi. Datorită acestui buton, utilizatorii pot primi cu uşurinţă recomandări de la cei în care au încredere, chiar în momentul în care efectuează căutări.
Acest lucru nu a fost însă de ajuns. Ca răspuns la atacul Google+, Facebook a venit cu modificări ale interfeţei şi cu opţiuni noi. Astfel, fluxul de ştiri a fost modificat destul de mult.
Probabil, dacă Google+ va accelera oferta de noi servicii, atunci ar putea deveni o alternativă competitivă în fața rivalilor de la Facebook, este concluzia cercetătorilor de la Chitika Insights.