ANALIZĂ Cum se comportă „generația internet“ la locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Membrii generației născute în România după 1990 se comportă diferit față de generațiile mai vechi atât pe plan social cât și pe plan profesional. În această perioadă, generația Y începe să sosească la locul de muncă. În curând, ei vor reprezenta o proporție semnificativă în majoritatea companiilor autohtone, informează cariereonline.ro.

Tot mai mulți manageri sau specialiști în resurse umane se întreabă cum va arăta această generație și ce va aduce ea nou în mediul economic românesc, precizează cariereonline.ro. Generația Y cunoscută și sub numele de "generația Milennium" œsau "generația internet" iese în evidență în situații precum:

- Relația față de autoritate - Tinerii au un respect mai redus față de autoritate și sunt obișnuiți să fie întrebați în legătură cu deciziile care îi afectează în mod direct și își spun deschis punctul de vedere.

- Relațiile sociale - Datorită rețelelor de socializare prin intermediul cărora poți aduna o mulțime de contacte, ei pot fi definiți ca fiind mai "colectiviști", însă în același timp sunt mai "individualiști" în viața reală.

- Relația față de angajator - Tinerii nu sunt de acord să muncească peste program. Ei vor să păstreze un echilibru între muncă și viața personală și nu sunt dispuși să își sacrifice timpul liber de dragul angajatorului.

- Aspirațiile sociale - Generația de astăzi își doreşte un bun statut social, bogăție și faimă. Ei nu au răbdare să urce încet scara socială și caută variante rapide și scurtături.

- Relația față de tehnologie - Tinerii sunt obișnuiți de mici să navigheze pe internet, să folosească tablete și smart-phone-uri și nu au nicio problemă să lucreze cu tehnologiile.

- Cunoștiințe lingvistice - Crescuți de mici în fața televizorului, urmărind canale străine, ei stăpânesc în mai mare măsură limbi de circulație internațională, cum ar fi Engleza sau Spaniola.

- Deschidere față de nou și creativitate - Fiind obișnuiți cu diversitatea de informații și mesaje publicitare, ei sunt obișnuiți să aleagă mai ușor de unii singuri.

Generațiile mai vechi sunt nevoite să se adapteze noii generații și să renunțe la vechile paradigme .

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite