YouTube „muşcă“ din TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:
INFOADEVĂRUL: DANA DONCIU
INFOADEVĂRUL: DANA DONCIU

Noul design al celui mai popular site de servicii video reprezintă o încercare nouă de a oferi o alternativă viabilă la televiziunea clasică, prin conţinut original.

YouTube şi-a schimbat joi designul şi, pe lângă modificările grafice, mesajul transmis este clar: site-ul încearcă să se axeze pe canale şi pe conţinut de calitate, lovind direct în televiziunea tradiţională.

În noua aşezare a paginii de start, canalele ocupă cea mai mare coloană. Filmuleţele recomandate stau în dreapta, iar în stânga este profilul utilizatorului şi alte canale populare, scrie Reuters. În plus, Google încearcă o mai bună integrare a serviciilor cu reţelele de socializare. Pentru acest lucru, ei au făcut şi un compromis: au introdus posibilitatea de înregistrare cu profilul de Facebook, nu numai cu cel de Google+.

Conţinut de calitate pentru venituri mari

Schimbarea, cea mai mare de când Google a achiziţionat YouTube în 2006, vine împreună cu o investiţie în dezvoltarea unor noi canale. Potrivit presei britanice, 100 de noi canale destinate unor celebrităţi vor apărea în curând. Fiecare va costa Google 3,71 milioane de euro, reprezentanţii companiei semnând deja contracte cu Jay-Z, Madonna şi Ashton Kutcher.

Această schimbare de strategie încearcă să fidelizeze utilizatorii. Prin oferirea de canale specializate, ei ar putea să zăbovească mai mult pe site. Astfel, YouTube şi-ar putea recupera investiţia mare prin veniturile crescute din publicitate. Până acum însă, cumpărătorii de spaţiu publicitar nu au dorit să se asocieze cu diversitatea de filmuleţe de pe YouTube, deşi traficul pe site este imens, aproape trei miliarde de video-uri fiind vizualizate zilnic.

Spre deosebire de televiziunea clasică, YouTube atrage vizitatorii mai uşor prin intermediul internetului şi prin dezvoltarea reţelelor de socializare, numărul de vizitatori pe care-i au cele mai populare filmuleţe de pe site fiind mult mai mare decât audienţele maxime ale televiziunilor americane. Astfel, cel mai urmărit program din istorie în Statele Unite a fost finala campionatului de fotbal american din 2011, Super Bowl, care a strâns 111 milioane de telespectatori în faţa televizoarelor. Însă, dacă am compara acestă cifră cu cele mai vizionate video-uri de pe YouTube, chiar dacă vorbim de un show în direct şi nu unul înregistrat, Super Bowl s-ar clasa pe locul 83 în topul celor mai populare clipuri de pe site. 

Nemulţumire generală

Pe pagina de critici şi sugestii lansată de Google, oamenii s-au înghesuit să desfiinţeze noul design. Un utilizator a spus că „noul aspect este îngrozitor. Pagina de start este practic inutilizabilă. Nu-mi pasă de video-urile recomandate, pentru că nu mă interesează. Canalele la care sunt înregistrat sunt afişate într-o singură coloană, iar prima pagină este de vreo zece ori mai lungă decât înainte".

Utilizatorii mai sunt nemulţumiţi şi de faptul că YouTube pare acum realizat special pentru dispozitivele mobile. „Mulţumesc pentru că aţi făcut site-ul mult mai uşor de folosit pe telefoanele mobile şi atât de urât pentru persoanele care chiar folosesc un calculator", a spus o comentatoare. De asemenea, oamenii sunt nemulţumiţi şi că nu pot elimina clipuri de pe pagina principală. 

Smart TV, viitorul televiziunii

Televizoarele tradiţionale se schimbă şi ele pentru a se adapta. Marii producători au dezvoltat Smart TV, adică televizoare care pot fi conectate la internet. Cele două servicii disponibile pe aceste gadgeturi sunt: oferirea de conţinut de pe un computer conectat sau navigarea pe internet şi conectarea la site-urile care oferă clipuri, filme sau seriale de televiziune. De asemenea, consolele de jocuri ajută un televizor clasic să se transforme într-o unealtă de internet. 

Conform unui analist al băncii Credit Suisse, televiziunea clasică ar putea dispărea în cinci ani. Astfel, anul viitor vor fi cu 200.000 mai puţini abonaţi în Statele Unite, iar rata de penetrare a televizoarelor a scăzut cu 1% de anul trecut, până la 83,2%. Soarta televiziunii poate semăna cu cea a telefonului. Dacă acum şapte ani toate locuinţele aveau un telefon fix, astăzi doar 70% mai au unul.

83 este locul pe care s-ar clasa în topul vizualizărilor YouTube cel mai urmărit program TV din istorie în Statele Unite, Super Bowl 2011.

Click pe infografie

infografie
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite